Content Creator/Manager

Arbetsbeskrivning

Ammi är det lilla bolaget med den stora kompetensen. Vi finns för våra kunder när de behöver åstadkomma förändring eller ta ett rejält kliv framåt i utvecklingen inom sitt verksamhetsområde.
Vi på Ammi är både erfarna, kunniga och agila, alltid med kundens bästa för våra ögon. Ammi startade som ett produktbolag inom configuration management, men har vuxit och är idag verksamma inom såväl projektledning, utveckling och förvaltningsledning. Våra kunder är oftast myndigheter och tillverkande industri.
Uppdragsbeskrivning
Ditt vardagliga arbete kommer att ske i team Content Marketing, där du jobbar nära content manager som har helhetsansvar för att innehåll i samarbete med leverantörer i våra gemensamma digitala kanaler håller hög nivå och levererar på i förväg utsatta mål. I teamet finns också kollegor som jobbar med sociala medier, digital analys och receptadmin.
Team Content Marketing ska hjälpa konsumenten genom kundresan baserat på insikter om varför man väljer att besöka våra digitala kanaler. Vi fokuserar på att hjälpa kunden planera sina inköp och att laga mat. Vi vill också attrahera och bygga långsiktig trovärdighet och relation i form av att vi delar med oss av vår kunskap kring t.ex. råvaror eller hållbarhet. I samarbete med våra leverantörer jobbar vi med dessa fokusområden och låter deras budskap genomsyra innehållet på ett redaktionellt sätt.
En del av uppdraget kan också vara att nå en specifik målgrupp.
Kanalerna vi jobbar främst i är Sveriges största matsajt, ica.se, våra sociala kanaler, YouTube samt mailprenumeration till våra konsumenter.

För att lyckas i rollen tror vi att du:
Har erfarenhet av att jobba med autentiskt innehåll för YouTube och är van vid att både skapa och beställa rörligt innehåll för sociala medier och YouTube.
Tycker det är roligt och är bra på att skapa goda relationer till kollegor, kunder, partners och andra intressenter. Man är spindeln i nätet och har social skills.
Är nyfiken på nya sätt att skapa innehåll som driver mål och syfte. Hur man använder SEO och hur man sedan lägger upp arbetet
Kan leverera på tydliga uppdrag och förväntansbilder. Att man vågar ställa frågor om man inte förstår och snabbt tar till sig ny information
Har lätt att sätta dig in i behov, syfte och vet hur du med innehåll och kommunikation kan nå till förväntade mål.
Har koll på trender på marknaden


Krav:
Utbildning till webbredaktör eller likvärdig utbildning
Har stor erfarenhet av att skriva för webb baserat på SEO, vi jobbar i EpiServer (Överföring till EPI 11 pågår)
Är vass i Photoshop och har öga för såväl stillbild som rörligt
Är van att arbeta mot flera avdelningar/kunder samtidigt
Är mycket van vid att arbeta i Office 365


Meriterande:
Tidigare har arbetat med native/redaktionella samarbeten eller nära KAM inom dagligvaruhandeln.
Har erfarenhet av agilt arbete eller liknande


Personlighet
Stort intresse för mat
Stort driv och engagemang
Självgående och stresstålig
Nyfiken och lösningsorienterad
Strukturerad, organiserad och metodisk. Du har en vilja att jobba mot bästa effekt
Analytisk och van vid datadrivna beslut samt pedagogisk i ditt kommunikationssätt
Bra på att hålla deadlines.
Noggrann och stor ansvarskänsla
Intresse för kommunikation och samspel mellan olika kanaler för en omniupplevelse



Språk
Svenska

Artiklar i detta ämnet

  1. Datorarbetares muslekbesvär

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMMI Technology AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Postadress

Jungfrugatan 6
Stockholm, 11444

Liknande jobb


Digital medieproducent

Digital medieproducent

20 december 2024

Webbredaktör, huvudredaktör forskning

Webbredaktör, huvudredaktör forskning

19 december 2024

Webbredaktör

Webbredaktör

19 december 2024

Communications Officer, World Water Week

Communications Officer, World Water Week

10 december 2024