OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
ohappa är en kommunikationsbyrå med huvudfokus på medelstora B2B-företag.
Genom att vara en kreativ och strukturerad partner till våra kunder stödjer vi deras utvecklingsresa. Vi hjälper kunden att organisera marknadsarbetet och målmedvetet jobba med sitt varumärke. Vi är även drivande i det löpande kommunikationsarbetet.
Hos oss är varje medarbetare en nyckelperson och vi är måna om att skapa rätt förutsättningar för dig att leverera det som våra kunder värdesätter. Vi erbjuder både frihet och möjligheter att ta ansvar. Att känna sig delaktig i utvecklingen av ohappa och att det är okej att vara som man är – det tycker vi är viktigt. Därför verkar vi efter våra tre värdeord: okomplicerad, orädd och odryg.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en content manager. I rollen som content manager skapar och koordinerar du innehåll i digitala kanaler i linje med kundens kommunikationsstrategi. Tillsammans med kundansvarig projektledare planerar, genomför och dokumenterar du strategiska workshops med kunder.
Tillsammans med kollegor och kontaktpersoner hos kunden planerar du kundens digitala kommunikation baserat på strategin, hela vägen från övergripande nivå till enskilda inlägg och texter.
Du ansvarar för dialogen med kunder och kollegor för att planera, producera och publicera texter, bilder och rörligt material. Du är den som tar emot underlag för text och bild från kund, skriver utkast och driver på involverade så att innehållet blir slutfört, avstämt och godkänt innan det publiceras i kundens sociala medier, nyhetsbrev på webbsidan eller som ett pressmeddelande i exempelvis Cision eller MFN.
Din profil
I rollen som content manager behöver du vara kommunikativ och utåtriktad.
Du är bra på att skriva olika typer av svenska och engelska texter, exempelvis inlägg i sociala medier, nyhetsinlägg till webb, intervjuer, pressmeddelanden och liknande texter som är en del av ett företags kommunikation.
Du är noggrann när det gäller språk och har förmågan att förbättra och korrekturläsa andras texter. Grundläggande kunskaper i filmredigering, foto och bildredigering är ett plus.
Vi arbetar med företag i många olika branscher, i huvudsak inom B2B, så det är en stor fördel om du är intresserad av hur företag och affärsverksamheter fungerar. Du behöver kunna sätta dig in i olika ämnen relativt snabbt, göra research på egen hand och ha förmågan att hålla en professionell nivå på dina texter.
Vi erbjuder en dynamisk och modern arbetsmiljö med kompetenta kollegor i ett centralt och havsnära kontor i Hudiksvall. Möjlighet för delvis distansarbete finns.
Välkommen till en arbetsplats där du som medarbetare har stor betydelse för företaget, dina kollegor och våra kunder!
I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt på din personlighet och dina värderingar. Hittar vi inte rätt person under rekryteringsprocessen så kommer vi inte att erbjuda tjänsten till någon.
Vår geografiska huvudmarknad är idag Hälsingland och Stockholm. Ambitionen är att utvidga vår marknad geografiskt, vilket innebär att tjänsten kan komma att innefatta resande.
Ansökan
ohappa samarbetar med Clockwork Bemanning & Rekrytering AB
Frågor om tjänsten hänvisas till ansvarig rekryteringskonsult Olof Westling
på 073-3512734 eller till olof.westling@clwork.se
Det går även bra att ställa frågor om tjänsten till ohappas VD, Ola Engman
på 070-2507722 eller till ola.engman@ohappa.se
Sök tjänsten via www.clockworkpersonal.se senast 10 april.