OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SkyTech söker en content manager med placering på kontoret i Göteborg.
Korta säljtexter, längre artiklar, tutorials, produktbilder och nyhetsbrev är några exempel på vad vi skulle behöva hjälp med. Vi söker därför nu efter dig som redan kan allt eller som kan lära sig det.
SkyTech bygger tekniska lösningar för främst tillverkningsindustrin. Företaget är en del av en större koncern med verksamhet i flera länder i Europa och Sverige. Det mest synlig vi byggt är vår site www.skyltdirect.se. Det är ett online-verktyg för beställning av märk-skyltar för industriell användning, något vi var först i Sverige (och troligtvis Europa) med att utveckla. Till det har vi även byggt omfattande system för orderhantering. Trots vår storlek har vi ändå extremt korta beslutsvägar och har alltid kundens upplevelse i focus.
Om tjänsten:
Tjänsten som content manager är bred med många delar och arbetet kommer därför att variera mycket. Gemensam nämnare är att producera innehåll i många olika format. Dels till digital kanaler som blogg och social medier och dels till flyers, informationsbrev, tutorials med mera. Det betyder en hel del skrivande men också research, analys av marknad, produktion och hantering av bilder, projektledning och uppföljning. Så vi letar efter en riktigt mångsysslare! Kanske har du tidigare haft en sådan roll eller så känner du att du kan så mycket mer som inte får plats i din nuvarande roll. Hos oss kommer du få stora möjligheter att utvecklas.
I din roll ingår bland annat:
producera innehåll till våra kanaler
planera nyhetsbrev och ta fram material
hantera och producera bilder till hemsida, sociala medier och flyers
ta fram informationsmaterial och hålla dom uppdaterade
producera film
skriva artiklar till blogg och texter till hemsida
hitta samarbeten för att öka vår digital närvaro
För att lyckas i rollen behöver du kunna ta egna initiativ, kunna arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt, arbeta strukturerat och vara noggrann med det du levererar.
Du har ett stort driv, en hög arbetsmoral och en positiv inställning till arbete, människor och utveckling. Vidare ser vi gärna att du är en engagerad och flexibel kollega som stöttar upp vid behov. Vi tror att du har några års erfarenhet men vi lägger störst vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
På kontoret i Göteborg jobbar vi med kundsupport och marknadsföring till flera av våra marknader i Europa. Eftersom vi erbjuder samma produkter och tjänster i alla länder kommer material som produceras kunna användas av alla. Det är därför viktigt att du kan kommunicera med kollegor och skriva på engelska.
Vad vi kan erbjuda
En arbetsplats som tillåter eget tänkande
Varierande uppdrag som utmanar och stimulerar till utveckling
Stöd från ledningen och andra kollegor
Korta beslutsvägar och ambition att bygga framgång tillsammans
Tjänstepension från 18 år, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring
Tjänsten är på heltid under kontorstid. Provanställning på 6 månader tillämpas. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Ansökan med CV, personlig presentation och exempel på textmaterial skickas till:
marie.schonbeck@skyltdirect.se