OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Worko
Vi startade Worko 2011 i Stockholm med ambitionen att utmana status quo i rekryteringsbranschen. Idag har vi genom ett datadrivet arbetssätt och nya affärsmodeller hundratals nöjda kunder inom Tech och Samhällsbyggnad.
Vi har dessutom utsetts till Di Gasellföretag två gånger samt till en av Sveriges bästa arbetsplatser av Great Place to Work.
Kontoren i Stockholm och Oslo har totalt ca 45 medarbetare och nu satsar vi hårt på fortsatt tillväxt och ytterligare marknader!
Vad vi erbjuder
Vill du hjälpa duktiga kodare och konsulter till nästa steg i karriären och samtidigt vara nyckeln till att spännande techbolag hittar rätt kompetens så har du kommit rätt!
Vi har ambitionen att skapa branschens modernaste och effektivaste marknadsföringsavdelning och du kommer att få en nyckelroll där.
Worko genomsyras av framåtanda, laget före jaget och entreprenörskap. Stockholmskontoret har idag ca 25 medarbetare och tanken är att vi skall bli många fler!
Möjligheten att vara med på en stimulerande resa inom bolaget är stor. Vi ger folk chansen att växa i takt med att företaget och kundbasen växer, med stort fokus på personlig utveckling.
Worko har en rad förmåner i anställningen och vi lägger stor vikt vid ett hållbart arbetslivoch att nå sina egna uppsatta mål.
Utöver det erbjuder vi en konkurrenskraftig lön, nyrenoverade luftiga lokaler på S:t Eriksgatan 113, måndagsfrukost, regelbunda AWs och mycket annat kul!
Om rollen
Som Content Manager tar du tillsammans med övriga marknadsteamet på tre personer fram en content plan baserat på våra företagsmål och strategi och exekverar sedan på denna.
Du ansvarar för att skapa, publicera och uppdatera innehåll i våra digitala kanaler samt följa upp och analysera innehållet.
Kärnan i vårt content är idag blogg, SoMe, web och nyhetsbrev, men detta är under ständig utveckling och här kommer du ha stor påverkan på hur vi kommunicerar i framtiden. Framförallt vill vi bättre på rörligt material och utöka webben med en stor mängd - för våra kunder relevant- innehåll för att driva organisk trafik.
Vi gör idag en del content internt, en del via byrå och frilans samt översättningsbyrå.
Utöver övriga marknadsteamet kommer du att jobba nära våra säljare och rekryteringskonsulter i både Stockholm och Oslo.
Mer specifikt kommer du att:
- Skapa och följa en redaktionell plan.
- Skriva och skapa innehåll i form av artiklar, filmer, bilder, annonser mm (med enklare bildhantering och layoutarbete).
- Ansvara för att publicera innehåll på Workos sociala medier.
- Driva olika projekt relaterade till våra marknadsaktiviteter online.
- Hjälpa till att driva och följa upp trafik Workos hemsidor (svenska och norska)
- Intervjua kunder i syfte att skapa case till blog/web.
Vem är du?
- Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet av produktion och digital marknadsföring i ett kommersiellt sammanhang, gärna inom både B2B och B2C.
- Du är en digital native med erfarenhet av att hantera bloggar, hemsidor och sociala kanaler och god förståelse för SEO, inklusive verktyg och metodik för löpande analys.
- Du behärskar svenska och engelska felfritt i tal och skrift. Norska är ett plus!
- Du har hög energi och är noggrann, en mer än hyfsad skribent som uttrycker sig precist och felfritt, strukturerad, initiativrik och en självgående projektledare.
- Hittar du i Wordpress och behärskar antingen Adobe CC eller annat verktyg för grafik och enklare videos är det ett plus.
- En viss känsla för form och färg behövs självklart, även om vi inte förväntar oss att du är en designer.
- Du är van att jobba både i team och självständigt. Erfarenhet från contentbyrå är meriterande.
- Du trivs i en fartfylld och resultatorienterad miljö med snabba puckar, snälla kollegor, gott kaffe och en kultur som bygger på laget före jaget.
Vi intervjuar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan idag!