OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Till vår kund som verkar inom bank och försäkring söker vi nu efter en Content Manager för automatisk bearbetning. I rollen som Content Manager skriver du texter och väljer bilder för vår kunds automatiska bearbetning, främst e-post, sms men även andra kanaler som webb, postalt. Du har kunskap och erfarenhet av hur man skriver texter till alla delar i kundresan för olika målgrupper, från att välkomna, vårda till att växa. Du har bra känsla för den digitala kundupplevelsen och försäljning.
Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team i ett nära samarbete med Marketing Automation Specialists, produktägare, produktspecialister samt kund- och digitala analytiker. Vår kund har flera team som arbetar med innehåll, text och bild både i Stockholm och i resten av landet så du kommer att ha flera kollegor inom området.
Vår kund arbetar med 23 självständiga kontor runt om i Sverige och din uppgift är att ta fram innehåll som fungerar för alla, från norr till söder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen som Content Manager är att tillsammans med arbetsgruppen analysera behovet och möjligheterna och därefter ta fram innehåll till automatiska kunddialoger, nyhetsbrev och utskick till befintliga kunder. Du deltar i arbetet att ta fram smarta flöden som backas med innehåll som träffar rätt och attraherar slutkunden, du gillar att testa och se vilket innehåll som fungerar och som ger effekt.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du har minst 2 års erfarenhet av innehållsproduktion för automatisk bearbetning främst e-post, men även andra digitala kanaler.
- Du har erfarenhet av att ta fram budskap i olika delar i kundresan och till olika målgrupper.
- Du har god kunskap av arbete Content Management Systems.
- Du har goda kunskaper i Photoshop.
- Du har mycket goda kunskaper i svenska.
- Du har goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper
För att trivas och utvecklas i rollen som Content Manager tror vi att du är riktigt vass på att skriva innehåll, har ett öga för visuell design och är genuint intresserad av hur bra innehåll kan skapa och utveckla kundlojalitet. Du gillar att jobba i team, är bra på att lyssna in och ta in andras åsikter likväl som du är övertygande och kan argumentera för dina idéer utifrån din erfarenhet. Du är van att hålla i och driva processer framåt. Då ni är flera som samarbetar över bolagsgränser, så du är diplomatisk, prestigelös och bra på att nätverka.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltidstjänst, 40h/vecka med möjlighet att arbeta remote ett par dagar i veckan. Tjänsten beräknas starta omgående och beräknas pågå till 2023-0-30 med god chans till förlängning. Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på JobBusters och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) så snart som möjligt, processen pågår löpande och kan vara klar innan sista ansökningsdag. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: Content Manager, Digital Marknadsföring, Automatisk Bearbetning, Försäkring