OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu tillsammans med vår kund, som är ett världsledande läkemedelsföretag efter en Content Manager. Vi söker dig som brinner för att skapa engagerande innehåll baserat på kunddata. I rollen kommer du arbeta direkt med att skapa innehåll för deras kärnkanaler, optimera kampanjer och använda analytiska verktyg för att sammanställa resultaten. Du är en pålitlig lagspelare som är van att arbeta mot deadlines och planera din tid och en proaktiv person som alltid letar efter lösningar och förbättringar.
Du kommer vara en del av det svenska teamet som består utav digitala specialister och rapportera till Head of Digital Marketing & Innovation. Kunden arbetar med en användarcentrerad och datadrivet förhållningssätt och deras målsättning är att skapa en miljö av learning by doing där genomförandet driver framsteg. Alla gör skillnad i resan mot att utforska potentialen inom det digitala.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansvarsområden
Utveckla innehåll för samarbeten med interna och externa parter för digitala kanaler som hemsida, nyhetsbrev, video, sociala medier, med mer.
Skapa, genomföra och mäta deras program för nyhetsbrev i samarbete med brand teamen.
Publicera innehåll på företagets hemsida, analysera och följa upp kampanjer.
Kunskap om bild & filmeditering, infographics med mer.
Förbättra och skapa personliga utskick av automatiska mejl och hemsidans workflow för en bättre kundupplevelse.
Löpande testa, följa upp, analysera och sammanställa KPI:er inom mejlmarknadsföring för att optimera flödet för marknadsföring och hemsida.
Arbeta med specialister inom innehåll och kanaler för att förbättra användarresan på nyckelkanaler och kundupplevelsen.
Kvalifikationer
har ca 1–2 års arbetslivserfarenhet
jobbat med något nyhetsbrev- och digitalt eventflödesystem (t ex Apsis)
erfarenhet av att uppdatera hemsida ( t ex Wordpress, Drupal)
förmåga att prioritera, är strukturerad och organiserad.
Flytande i tal och skrift på svenska och engelska
Har grundläggande kunskaper inom Adobe Suite (Photoshop, InDesign and Illustrator).
Nyfiken, social, tydlig kommunikation och tar egna initiativ
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044