OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fundler söker en Content Manager som strävar efter att nyansera finansbranschen med innovativa idéer, kreativa koncept, och design som skriker kärlek vid första ögonkastet. Kan du vara rätt person?
Fundlers affärsidé är att få pengar att växa. Våra tjänster bygger på kvalitativ rådgivning till alla, med rättvisa villkor och till en låg avgift. Vi tycker att alla ska få samma möjlighet till bra förvaltning av pengar, oavsett hur mycket pengar man sparar eller hur mycket erfarenhet man har av investeringar sedan tidigare. Idag har vi drygt 60 000 kunder och förvaltar lite mer än 6 miljarder.
Hos oss är tempot högt och förväntningarna stora, men i gengäld får du arbeta med ett dedikerat team. Vi jobbar hårt, men hälsan går alltid först. Därför har vi gym på kontoret och tar helg när det är fredag. Framför allt ger vi dig en viktig roll i att påverka och fortsätta utveckla Fundler som en stark utmanare på finansmarknaden genom.
Kära blivande Fundlare
Du kommer bli en stjärnpelare i Fundlers marknadsteam. En liten men stark grupp av individer med stora tankar och mål. Just nu har denna grupp av utvecklare, strateger och finansnördar varit fullt upptagna med att bygga upp Fundler som varumärke och dess kommunikativa plattform. Men nu är grunden lagd och nu är vi redo att ta ytterligare ett kliv mot smart och marknadsledande content, reklam, PR-aktiviteter, och andra kommunikativa insatser. Och det är just här, kära blivande Fundlare, du har din chans att förändra världens sätt att se på pengar och sparande, för evigt, typ.
Som vår Content Manager blir du ansvarig för att ta fram storslagna idéer, finputsa och sedan få Fundlers sociala medier att blomstra. Du får också möjlighet att liva upp Sveriges digitala annonser med underhållande reklam, sprida hopp genom printannonser i dagstidningarna, få medierna att skriva om den stora fondroboten, förhoppningsvis göra YouTubes första pre-roll som faktiskt förändrar någons ekonomiska livsvanor, på riktigt. Dessutom är du med och utvecklar och bidrar med innehåll i vår egen podcast Fundamentalt.
Eftertraktade färdigheter:
Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet inom kreativ verksamhet, byråerfarenhet är en bonus.
Du ska kunna utveckla koncept, idéer och övergripande kampanjer för vår marknadsföring.
Vi vill att du kan ta fram kommunikativt material för print, rörligt, animerat, banners och sociala medier.
Arbeta obehindrat i Adobe-serien.
Vi vill att du har förståelse för web- och app-design
Vi ser gärna att du har en utbildning inom kommunikation. Men det är absolut inget krav. En produkt ämnad att disrupta finansvärlden kan ju inte kräva en klassisk skolgång.
Tidigare erfarenhet från startups och scaleups är en stark bonus, men inget krav.
Även om copy inte blir ditt huvudansvar är det en fördel att du också kan ta fram texter till vår kommunikation.
Du ska ha förmåga att hantera flera överskridande projekt och deadlines.
En stor bonus om du kan fotografera, filma och ljussätta för att producera eget content.
Intresse och kunskap om finansvärlden och börsen är en bonus men inget krav.
Du kommer att få möjlighet att påverka vår framgångsresa i Sverige (innan vi tar över Skandinavien). Det kräver en entreprenörsanda och vilja att utveckla och driva verksamheten framåt. Det här erbjuder vi dig:
Stor tillit och möjlighet att utvecklas i en kreativ miljö.
En arbetsplats som gärna firar bra dagar och peppar varandra mindre bra dagar.
Ett ambitiöst team med lång erfarenhet och mycket kunskap.
En prestigelös företagskultur.
Fina lokaler mitt i stan på Storgatan 10.
Stora möjligheter att påverka Fundlers fortsatta tillväxtresa.
Passar rollen in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan (gärna med portfolio), maila CV och personligt brev till erika@fundler.se. Vi genomför intervjuer löpande och rollen kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut.