Content Manager & Sociala medier till SJ

Content Manager & Sociala medier till SJ

Arbetsbeskrivning

Om enheten

Tjänsten som Content Manager & Sociala medier är bred och varierad och tillhör avdelningen Marknad & CRM, som bland annat ansvarar för SJs varumärkesprofil, driver trafik och försäljning till våra digitala kanaler och skapar personaliserad och relevant kundkommunikation. Du tillhör enheten Digitalt innehåll och sociala medier som består av tre personer. Enheterna inom avdelningen har ett mycket nära samarbete.

SJs främsta bidrag till en hållbar utveckling är att så många som möjligt väljer att resa med oss. En hållbar resa handlar om mer än bara miljö. Vi vill vara bäst på att tillgodose kundernas behov och agerar därför med ett brett samhälls-perspektiv. Som hållbar tågoperatör går socialt, miljömässigt och ekonomiskt ansvar hand i hand. Nu söker vi en driven och engagerad Content Manager & Sociala medier som vill vara med på resan att skapa framtidens SJ.

Om rollen

Rollen som Content Manager & Sociala medier är både strategisk och operativ. Tjänsten innebär innehållsarbete på en operativ nivå, vilket innebär att skapa, optimera och publicera innehållet i SJs egna digitala kanaler, sj.se och SJ-appen, samt i våra sociala kanaler. Tillsammans med kollegorna inom Marknad & CRM har du ett ansvar att driva innehållsarbetet genom att skapa och koordinera innehåll, med ett särskilt operativt fokus på att optimera och publicera på sj.se och i våra sociala kanaler. Du har en tät dialog och coachar kundkommunikatörerna hos Webhelp som hanterar den reaktiva kommunikationen i våra sociala kanaler.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att se till att innehållet i SJs egna digitala kanaler, sj.se och SJ-appen, samt våra sociala kanaler ständigt är optimerat och beskriver vårt erbjudande och vår produkt så att det driver vår affär. I arbetet ingår att:

* Arbeta operativt med innehåll, aktiviteter och effektiv och insiktsbaserad kundkommunikation samt kontinuerlig översyn av kanalen för att den ska vara optimerad och relevant.
* Driva utvecklingen av SJs sociala kanaler i samråd med övriga intressenter.
* I samråd med övriga intressenter ta fram och löpande utveckla strategi för sociala kanaler och säkerställa att beslutade strategier följs.
* Tillsammans med kollegorna inom Marknad & CRM ansvara för att för att koordinera innehåll med övriga intressenter, kommunikationsplanera, målsätta och mäta aktiviteter inom ramen för ansvarsområdet.
* Operativt skapa, optimera och publicera innehåll i SJs egna digitala kanaler, med särskilt fokus på sj.se, och de sociala kanalerna.

Om dig

Vi söker dig som har en stark drivkraft, mycket energi och som är initiativrik och lösningsorienterad. Du har högskoleutbildning inom marknadsföring, kommunikation, journalistik eller annan relevant utbildning. För att lyckas i rollen har du flera års erfarenhet av innehållsarbete i digitala kanaler, gärna från en större organisation/verksamhet samt minst tre års erfarenhet av att arbeta operativt och strategiskt med sociala medier. Du har förmåga att arbeta självständigt med att planera och skapa innehåll och har vana av att publicera innehåll i digitala kanaler så som på webbplatser och i sociala kanaler och du har en god känsla för språk och bild.

För att vara framgångsrik och trivas i rollen som Content Manager & Sociala medier behöver du arbeta planerat och långsiktigt och samtidigt snabbt kunna byta fokus för att jobba med aktuella frågor här och nu. Som person är du engagerad, strukturerad och självgående. Du är trygg som person och har lätt för att etablera kontakt både internt och externt och är prestigelös och flexibel. Du har ett positivt förhållningssätt, och är teamorienterad och har god förmåga att skapa förtroendefulla relationer.

Vad kan SJ erbjuda dig?

SJ är ett bolag i ständig förändring och som Content Manager & Sociala medier får du en spännande roll med eget ansvar i ett intressant och marknadsorienterat bolag. SJ erbjuder ett arbetsklimat som präglas av stort engagemang och en positiv stämning. SJs verksamhet är omfattande och sträcker sig även utanför Sveriges gränser, vilket innebär att det finns en stor variation i de frågor som du kommer att arbeta med. Avdelningen Marknad & CRM består av människor med bakgrund inom bl a Marknadskommunikation, IT, Analys och Försäljning. Det är en blandning av kompetens som ger en bra blandning av människor och vi är alla otroligt engagerad i vår produkt och våra resenärer.

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar SJ med Jefferson Wells. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan omgående dock senast den 29:e september 2021. Varmt välkommen med din ansökan!

SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. SJ för människor närmare varandra, varje dag.

SJ är ett svenskt reseföretag som erbjuder hållbara tågresor i egen regi och i samarbete med andra. SJ är ett av Sveriges grönaste varumärken och en del av lösningen för att klimatmålen ska nås. Koncernens 5400 medarbetare i Sverige och Norge bidrar alla till ökat tågresande - framtidens sätt att resa. SJs tågtrafik i egen regi kännetecknas av längre resor med snabb- och nattågstrafik samt regional tågtrafik mellan större städer i Sverige och huvudstäderna i Skandinavien. Den upphandlade trafiken kännetecknas av kortare tågresor mellan arbete, studier och boende inom ett län eller region. SJ är ett aktiebolag som ägs av svenska staten med uppdrag att driva lönsam persontrafik på järnväg. Läs mer på www.sj.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJ
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 29 september 2021

Postadress

Vasagatan 10
STOCKHOLM, 11120

Liknande jobb


10 december 2024

10 december 2024

6 december 2024