OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Bonnier News en Content Manager till Brand Studio. Har du en bakgrund inom skrivande eller webbpublicering och är en fena på att sätta pricksäkra rubriker och paketera vinklar? Då tror vi att den här rollen kan vara något för dig.
Om oss
Brand Studio är en fullservicebyrå som erbjuder kunderna strategi, produktion, distribution och analys inom kommunikation och marknadsföring. Vi är en del av Bonnier News och arbetar nära våra lokala och nationella kunder där vi utvecklar kreativa kampanjer och hittar nya affärsmodeller.
I Bonnier News portfölj finns stora nyhetstidningar, lokala tidningar och välkända magasin. Därmed kan vi på Brand Studio erbjuda våra kunder en unik möjlighet att ta fram branschens bästa koncept och driva effekt oavsett vilken kanal eller plattform som väljs.
Om rollen
Som snabbfotad Content Manager kommer du att arbeta med våra annonsörer på lokala nyhetssajter likt en webbredaktör, men med kommersiellt innehåll. Titlar som du arbetar med är exempelvis Jönköpings posten, Gefle Dagblad eller Helsingborgs Dagblad. Ditt arbete innefattar att rubriksätta, paketera och publicera kommersiella nativekampanjer för våra annonsörers räkning.
I rollen kommer du bland annat att:
-
agera webbredaktör, paketera färdiga artiklar och optimera effekten av kampanjer med nya rubriker och bildsättning.
-
hantera olika CMS och adserver funktioner.
-
strukturerat planera inkommande kampanjer och hantera publicerade artiklar.
-
vara delaktig i uppföljningsarbetet efter avslutade kampanjer, bl.a genom verktyg som Google analytics och Datastudio.
Din erfarenhet:
För att göra ett bra jobb behöver du som Content Manager ha en god kunskap kring lokal journalistik, nyhetsartiklar och för våra publicister och distributionskanaler. Du behöver också vara väl bevandrad i vanligt förekommande ämnen hos lokala dagstidningar och följa med i nyhetsflödet på våra sajter och i våra tidningar. Ämnesområdena är många och förståelse för att hitta värde för lokala användare och annonsörer är avgörande.
Kvalifikationer:
-
Journalistisk bakgrund och erfarenhet av redaktionellt arbete eller webbpublicering
-
Erfarenhet av trafikdrivande rubriksättning av artiklar
-
Erfarenhet av att paketera om texter för att ytterligare driva annonsörers KPI:er
-
Van användare av Google analytics och Datastudio
Meriterande:
-
Arbetat inom dagspress eller affärspress som webbredaktör eller skribent
-
Arbetat med content marketing och datadrivet optimerat innehåll för högre effektuttag
-
Erfarenhet som marknadskommunikatör
Övrig information:
Tjänsten är en vikariat under 11 månader, med möjlighet till förlängning.
Du kommer att tillhöra ett team om fyra personer som arbetar dedikerat med native kampanjer för Bonnier News säljorganisation. Du rapporterar till Kristina Magnusson, Kompetenschef.
Du kan arbeta remote men kommer minst 50% placeras fysiskt på något av våra publicistiska kontor runt om i Sverige. Placering är företrädesvis i Stockholm eller Östersund.
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan. Ange önskad arbetsort i ditt personliga brev. Urval sker löpande.
Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.
På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär