OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en vass digital marknadsförare som kan formulera dig väl? Hos Care of Sweden blir du en nyckelperson inom kommunikation i digitala kanaler där du producerar innehåll för både nationella och internationella marknaden.
Vi är ett värderingsstyrt bolag med en tydlig vision, att tillsammans med vårdgivare eliminera trycksår, och du känner starkt att du kan bidra i arbetet med att sträva mot vår vision. Vill du vara med på vår fortsatta resa?
Om vår kund
Care of Sweden är ett expansivt medicintekniskt bolag som utvecklar och marknadsför produkter och tjänster till vården. Bolaget är specialiserat på avancerade madrasser och dynor för såväl förebyggande vård som för behandling av trycksår. Care of Sweden är marknadsledande i Sverige med en betydande export till Europa, Asien och Australien. Bolaget har drygt 100 anställda och omsätter drygt 200 MSEK, företagets huvudkontor ligger i Tranemo.
Läs gärna mer på: https://www.careofsweden.se/
Dina arbetsuppgifter
Hos Care of Sweden får du tillsammans med drivna och passionerade kollegor arbeta på en marknads- och kommunikationsavdelning i framkant! Care of Swedens kommunikation präglas av en värderingsdriven företagskultur vilket kopplas samman med kommunikation kring produkterbjudandet. Som Content Manager ansvarar du för och jobbar med att skapa innehåll för att inspirera, informera och beröra läsaren i både interna och externa kommunikationsinsatser. Du jobbar i nära samarbete med kollegor från flera olika delar av bolaget.
Några av de mest förekommande arbetsuppgifterna:
• Initiera och skapa välskriven samt målgruppsanpassad copy, exempelvis till pressmeddelanden, produktlanseringar, nyhetsbrev, sociala medier, presentationer och intranät.
• Skapa SEO-optimerad copy till hemsidan.
• Strategiskt och kreativt arbeta med att moderera, övervaka och skapa innehåll till bolagets sociala medier och digitala kanaler.
• Analysera webbtrafik och utfall efter digitala kampanjer/annonser utifrån relevanta KPIer, samt att definiera mål och nyckeltal för företagets digitala närvaro.
• Videoproduktion i utbildnings-och kommunikationssyfte, i form av att skapa manus och genomföra inspelningar, samt efterföljande redigering.
Din profil
Vi tror att du är en vass digital marknadsförare, eller på god väg att bli, som kan formulera orden och har jobbat i en internationell miljö. I bagaget har du relevant utbildning eller erfarenhet och du både talar och skriver obehindrat på engelska.
Du är en van användare av Google Analytics/Google Search Console där du får tillämpa ditt analytiska mindset. Du är även bekant med Marketing Automation och har god förståelse för Google Ads och Facebook Ads. Har du dessutom skapat rörligt material genom Premiere pro och arbetat i CMS-system är det ett extra plus.
Som person har du lätt för att samarbeta och är framåtlutad i din roll då du förväntas skapa starka interna kontakter med många olika funktioner inom bolaget. Vidare är du även lyhörd för målgrupper och användarbeteenden och är fylld av idéer kring utveckling av marknadsföring, content och att bygga varumärke.
Låter tjänsten intressant?
Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är den 12 juni.
Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Pauline Pettersson på pauline@effektiv.se eller Christina Björsell på christina@effektiv.se
Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.
För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.
Sökord
Content, Marknadsföring, digital marknadsföring, Copywrite, Google Analytics, Google Search Console, SEO, Social media, Facebook, Linkedin