OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är övertygade om att du som är innovativ, energisk och vill arbeta för ett mer hållbart samhälle har mycket att bidra med i deras verksamhet! Den här rollen passar dig som är en passionerad och kreativ kommunikatör med ett extra stort intresse för content, sociala medier och digitala plattformar. Genom att optimera den digitala upplevelsen kommer du kunna ta E.ONs klimatsmarta lösningar till nästa nivå!
OM TJÄNSTEN
E.ONs mål är att senast 2025 erbjuda sina kunder 100 procent förnybar och återvunnen energi. Fantastiskt, eller hur!? Förutom arbetet för ett mer hållbart samhälle arbetar E.ON även för att skapa och bibehålla en inkluderande arbetsmiljö, mångfald bland sina anställda samt ligga i framkant när det gäller den digitala utvecklingen.
Rollen som Content Manager kommer innebära ett övergripande ansvar att driva och optimera företagets innehållsstrategi. Detta genom att operativt arbeta med de digitala upplevelserna (kampanjer, nyhetsbrev, hemsida, sociala medier) för att på så vis hjälpa E.ONs verksamhet inom Energy Networks att bli ännu effektivare och än mer kundfokuserad.
Du erbjuds
- En roll med många olika kontakt- och samarbetsytor som gör det möjligt att arbeta kreativt och påverka E.ONs och avdelningens digitala strategi
- En viktig roll där din drivkraft & nyfikenhet kommer vara en nyckelfaktor för framgång
- Att bli en del av ett hållbart, framåtsträvande företag
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Följa upp och analysera digitala kampanjer, där din input kommer att vara avgörande för avdelningens framgång
* Ansvarig för Energy Networks SoMe kanaler, både planering och genomförande
* Hantera, skapa, optimera samt publicera innehåll på E.ON.se samt andra relevanta kanaler för elnät
* Vidareutveckla E.ONs contentstrategi på ett innovativt och kreativt sätt för att se till att elnätsinformation når ut till rätt målgrupp, genom bolagets digitala kanaler
VI SÖKER DIG SOM
Är en person med många idéer och eget driv som vill lyssna, lära och förbättra digitala kommunikationen för E.ON och avdelningen Energy Networks
Utöver detta ser vi även att du har:
- En eftergymnasial utbildning inom Strategisk Kommunikation, Marknadsföring, Digital Marknadsföring eller liknande
- Erfarenhet av SEO, Copy writing & Grafisk content
- Erfarenhet av de vanligaste tekniska verktygen för digitala kampanjer, SoMe, CMS samt uppföljning
- Besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, då detta förekommer i det dagliga arbetet.
Det är meriterande om du har
- Tidigare erfarenhet av att arbeta i en liknande roll
- Kännedom om AI-verktyg, ex ChatGPT
- Erfarenhet av Energibranchen
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Självgående
- Problemlösande
- Affärsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231