OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Content Manager till Horseonline.se
Nu har du chansen att bli en tidig pusselbit på Horseonline’s resa till en marknadsledande position på ridsportsmarknaden i Sverige, och resan ut internationellt - var med och forma både din egen roll och vägen framåt. Du kommer jobba direkt under CMO och få stor möjlighet och utrymme att forma avdelningen tillsammans med CMO.
I rollen som Content Manager kommer du till största delen att
Ta fram grafiskt content för web, email, social
Skriva produkt- och kategoritexter samt marknadsmaterial (copy-writing)
Planera och genomföra kampanj- och marknadsaktiviteter
Arbeta med produktuppläggning
Assistera arbetet med våra inspiratörer (influencers) och teamryttare
Samla in social-content och driva engagemang på sociala kanaler
Vi förväntar oss därmed att du
Kan producera grafiskt tilltalande content för såväl web som social
Kan skriva grammatiskt korrekta och tilltalande texter
Har praktisk kunskap i Adobe Creative Suite, i synnerhet Photoshop
Har förståelse för SEO och SEM
För att lyckas med ovan tror vi även att du har
En stark vilja att fortsätta lära dig och utvecklas kring contentarbete och marknadsföring utifrån ett e-handelperspektiv
Förmåga att organisera dig själv och komma med initiativ och förbättringsförslag
Ett kreativt och lösningsorienterat sinne
Ridsportintresse, eller grundläggande förståelse för ridsporten och de produkter vi säljer
Det är meriterande om du har
Relevant utbildning
Arbetat i liknande roll eller med motsvarande arbetsuppgifter
Vana att arbeta i plattformar så som;
Flowbox (visual marketing/UGC-content)
E-commerce & CRM
Mailchimp eller annan email marketing- plattform
Trello
Google Suite
Praktisk kunskap kring sociala medier och influencer marketing
Erfarenhet inom ridsport
Urval sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan slutdatum
Vi tillämpar provanställning, 6 månader