OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du skicklig på budskap, grafik och digitala verktyg för att skapa engagerande och träffsäkert innehåll? Vill du vara med och förbättra ICAs Sveriges internkommunikation på våra E-handelslager? Då kan du vara nästa Content Manager på ICA Sveriges kommunikationsavdelning.
Kommunikationsavdelningen hos ICA Sverige består av 22 medarbetare och är uppdelade i fyra team som samarbetar; Kommunikation handlare och butik, Internkommunikation, Externkommunikation & PR samt Digitala kanaler. Dessutom samarbetar vi med Corporate Communication inom ICA Gruppen.
Om rollen
Vi söker en Content Manager med fokus på internkommunikation gentemot målgrupperna chefer och medarbetare på våra E-handelslager. Som Content Manager tar du stort ansvar för att ständigt förbättra användarnas resa i våra digitala och analoga kanaler, där du utvecklar, strukturerar och optimerar innehåll.
Du ingår i ett team som alltid delar med sig av sina kunskaper och gärna välkomnar och testar nya idéer. Tillsammans med oss har du stora möjligheter att driva frågor som utvecklar ICAs internkommunikation med chefer och medarbetare.
Ditt uppdrag är att stötta E-handelslagrena i att omsätta långsiktiga affärsmål till engagerande kommunikationsaktiviteter, både i digitala och analoga kanaler såsom infotavlor, stormöten och eventuella events. Du är van att definiera kommunikationsmål, mäta, analysera och agera för att nå förväntad effekt. Du rådger ledningsgrupper och chefer i kanalval och format, och representerar en hög standard i allt från att sätta rubriker i nyhetsbrev och intern-TV till att ansvara för filmproduktion. Som Content Manager har du nyckeln till att målgruppsanpassa kommunikationen utifrån behov och förutsättningar.
Det här erbjuder vi
Vi tror att du är:
* En driven taktiker som snabbt visualiserar lösningar och har en kort startsträcka från idé till genomförande.
* Van att själv driva aktiviteter inom ditt ansvarsområde, samtidigt som du har lätt för att samarbeta med andra. Du har i varje fall 3-5 års erfarenhet och därmed trygghet i Content Manager-rollen.
* Nyfiken och lösningsorienterad.
* Strukturerad, organiserad och metodisk. Du koncentrerar dina insatser dit de ger mest effekt.
* Analytisk - utan att fastna i detaljer - och anses vara pedagogisk i ditt sätt att förklara.
* Positivt inställd till principerna för agila arbetssätt och hur de tillämpas i team. För dig är det självklart att testa och våga misslyckas i strävan mot ständiga förbättringar.
* Ordentligt hemmastadd i CMS, sociala medier och Office 365.
Vi tror att du kan:
* Omsätta dina kunskaper från studier inom kommunikation, journalistik, eller motsvarande, för att skapa förflyttning mot organisationens övergripande mål och prioriteringar.
* Ta datadrivna beslut, med utgångspunkt i att maximera användarupplevelsen för målgrupp chefer och medarbetare E-handel.
* Direkt välja rätt kanal och format, givet budskap.
* Prestera bra mot deadlines.
* Initiera kontakter och bygga relationer, både inom den egna organisationen och med ICAs E-handelsorganisation.
* Hålla dig uppdaterad om vad som krävs för att ligga i framkant inom ditt expertområde för att bidra till att utveckla och effektivisera teamets arbetssätt.
* Upprätta en mätplan med relevanta mål och systematiskt följa upp och utvärdera innehåll med hjälp av analysverktyg. Dina uppföljningar omsätts i rekommendationer som tillämpas av dina kolleger i att effektivisera kommunikationen.
* Hantera grafik, bilder och layout i ex. Adobe CC.
* Skapa tv-budskap på intern-TV som väcker målgruppens intresse
* Beställa film och producera egen video.
* Skapa nyhetsbrev som mottagaren "bara inte får missa att läsa", med en särskild förmåga att driva konvertering.
Anställningsform
Visstidsanställning 12 mån
Tillträde
Omedelbart
Kontaktuppgifter
Jenny Palm, tf Chef Intern kommunikation
jenny.palm@ica.se
Tfn: 010-422 12 07
Sista dag för ansökan
2020-06-26
Vi ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv för våra medarbetare med god arbetsmiljö och möjlighet till ständig utveckling. Vi tillämpar kompetensbaserad rekrytering. Drogtestning förekommer i samband med vissa av våra rekryteringsprocesser.