OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Invest in Skåne är en del av marknadskoncernen Business Region Skåne som ägs av Region Skåne (85 procent) och Skånes kommuner (15 procent). Vårt uppdrag är att attrahera utländska investeringar och företagsetableringar till regionen samt att främja export och internationalisering för skånska bolag. Målet är att stärka skånskt näringsliv och skånska företags konkurrenskraft i världen. Vi är ett mindre bolag med drygt 20 anställda som arbetar dedikerat, agilt och globalt med vårt uppdrag. 2019 var ett av Invest in Skånes mest framgångsrika år sett till resultatet, vi bidrog till att skapa/bibehålla 370 jobb i Skåne och drog in närmare 2 miljarder i investerat kapital till regionen. På Invest in Skåne arbetar vi med engagemang, kreativitet och professionalism för att utveckla Skåne. För mer information besök gärna investinskane.com.
ARBETSUPPGIFTER
Har du flera års erfarenhet av marknadsföring i en internationell kontext och är proffs på sociala medier och digital kommunikation? Är du dessutom en stjärna på att formulera och paketera innehåll som skapar engagemang och leder till nya affärer? Vill du arbeta i en mindre organisation med högt i tak och med ett arbete som ger resultat för oss som bor och verkar i Skåne? Då kan det vara dig vi söker till vår marknads- och kommunikationsavdelning!
Avdelningen består idag av fyra medarbetare med kompetenser inom business intelligence, kommunikation och grafisk design samt en marknads- och kommunikationschef. Hos oss får du chansen att jobba i ett nyligen etablerat team och (när allt återgår till det normala) i härliga lokaler på Dockan i Malmö.
Som Content Manager ansvarar du för våra sociala mediekanaler och är avdelningens skribent. Du tar fram vår strategi för sociala medier och arbetar med innehållsproduktion från idé till genomförande. Du implementerar strategin med tillhörande KPI: er för att driva organisk tillväxt av konvertering och engagemang i våra sociala kanaler. Du planerar, publicerar, analyserar och optimerar vår närvaro på primärt Linkedin men även Facebook, Youtube och Twitter. Du ansvarar för kampanjuppsättning, optimering, analys och rapportering av betalda kampanjer i sociala medier. Du håller dig ständigt uppdaterad inom de sociala plattformarna, sociala trender och best practice inom sociala mediekampanjer.
Tillsammans med dina kollegor utvecklar du bolagets innehållsstrategi och driver målgruppsanpassat innehåll kopplat till våra affärsmål i samtliga digitala kanaler såsom webben och nyhetsbrev. Ni säkerställer att våra digitala marknadsföringskanaler är effektiva verktyg för målgruppernas beslutsprocess och stärker Skånes position på den globala marknaden. Du skriver engagerande texter och kortare artiklar inom Skånes fokusområden tech, life science, food, smart cities och advanced materials. Då vi riktar oss mot en internationell målgrupp sker arbetet till största delen på engelska. Marknads- och kommunikationsavdelningen arbetar nära samtliga kollegor i bolaget, för att tillsammans sträva efter att långsiktigt bygga Skånes varumärke och skapa leads som genererar resultat för regionen. Uppdraget innebär många kontaktytor med såväl skånska kommuner och regionala samarbetspartners, som internationella företag.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning inom digital marknadsföring, journalistik eller motsvarande akademisk utbildning samt några års erfarenhet av digital marknadsföring (B2B) i en internationell miljö. Du har också flerårig erfarenhet av arbete med spridning, analys och marknadsföring i sociala mediekanaler. Du har lätt för att lära dig nya digitala verktyg och är riktigt vass på sociala medier (Linkedin, Facebook och Twitter) ur ett professionellt perspektiv. Du är en skicklig skribent som, på engelska, kan skriva målgruppsanpassat innehåll för såväl sociala medier och webben som digitala kampanjer.
Du är kreativ och nytänkande och vill utvecklas med oss. Vi vill hitta nya sätt att nå ut till våra kunder och andra intressenter och hos oss har du en stor möjlighet att påverka hur vi ska göra det. Då rollen innefattar breda kontaktytor och många olika projekt krävs ett strukturerat arbetssätt och att du är en relationsbyggare som har lätt för att ta initiativ i olika sammanhang. Du är vetgirig, har ett starkt eget driv och tycker om att ta saker i mål. Du har erfarenhet av målgruppsanspassning och konverterande marknadsföring. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha varit beställare gentemot byråer.
Mycket goda kunskaper krävs, såväl skriftligt som muntligt, i både svenska och engelska. Du är en van användare av Microsoft Office, Adobe Photoshop och Teams och har erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete med de digitala plattformar som används för webbpublicering och leadsgenerering (vi använder Drupal). Du tycker om ett varierat jobb och kan disponera din tid väl. Du har en hög samarbetsförmåga samtidigt som du kan arbeta självständigt. Vi tror att du som söker är ödmjuk, prestigelös, social, nyfiken och förtroendeskapande.
Vill du ha ett kul jobb i en spännande organisation med fantastiska kollegor? Sök då tjänsten som content manager hos Invest in Skåne.
ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.