OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CONTENT MANAGER TILL KUND I STOCKHOLM
I rollen som Content Manager skriver du texter och väljer bilder för vår kunds automatiska bearbetning av content, främst e-post och sms, men även andra kanaler som webb och postalt. För att passa väl in i rollen som Content manager ser vi att du bör ha kunskap och erfarenhet av hur man skriver texter till alla delar i kundresan för olika målgrupper, från att välkomna och vårda, till att växa. Du bör även ha en bra känsla för digital kundupplevelse och försäljning.
Du som sökande till rollen som Content manager i Stockholm kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team i ett nära samarbete med Marketing Automation Specialists, produktägare, produktspecialister, kund- och digitala analytiker. Vår kund har flera team som arbetar med innehåll, text och bild både i Stockholm och i resten av landet så du kommer att ha flera kollegor runt om i Sverige.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Content manager är att tillsammans med arbetsgruppen analysera behov och möjligheter och därefter ta fram innehåll till automatiska kunddialoger, nyhetsbrev och utskick till befintliga kunder. Du kommer även att producera och uppdatera innehåll till landningssidor. I detta arbete ansvarar du även för att ta fram smarta flöden som backas med träffsäkert innehåll och attraherar våra kunder, du bör trivas med att testa nya saker för att se vilket innehåll som fungerar och som ger bäst effekt.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ansvara för kommunikation av produkter, tjänster och erbjudanden till befintliga kunder genom automatisk bearbetning.
- Utveckla, förfina och testa innehåll för att öka konvertering
- Delta i arbete för att ta fram content- och dialogstrategier
- Produktion och uppdatering av landningssidor
- Ta fram A/B-tester för dialogsteg
- Ansvara för innehållets effekt
- Tillsammans med analytiker och arbetsgruppen ta fram hypoteser baserade på utfall
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi tror att du som söker är riktigt vass på att skriva innehåll, har ett öga för visuell design och är genuint intresserad av hur bra innehåll kan skapa och utveckla kundlojalitet. Du bör trivas med att arbeta i team, och du bör även vara en fena på att lyssna in och ta in andras åsikter likväl som du är övertygande och kan argumentera för dina idéer och utifrån din erfarenhet. Vi ser även en stor fördel i att du själv är van att hålla i och driva processer framåt, samt att du är diplomatisk, prestigelös och är bra på att nätverka.
Krav
- Minst 2 års erfarenhet innehållsproduktion för automatisk bearbetning främst e-post, men även andra digitala kanaler
- Har erfarenhet av att ta fram budskap i olika delar i kundresan och till olika målgrupper
- God kunskap av arbete i MA-system, CMS
- God kunskap i Photoshop
- Mycket god kunskap i svenska
OM JOBZONE BY JOBANDTALENT
Jobzone by Jobandtalent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige har vi 6000 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Jobandtalent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen.
ANSÖKAN
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev.
Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Katarina Nevenius
070-1678514