OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet som digital marknadsförare och är duktig på att skriva, designa och publicera innehåll med fokus på digitala kanaler? Är du dessutom intresserad utav finansbranschen och sporrad av möjligheten av att få jobba på ett fintechbolag som driver innovation och utmanar det traditionella banksystemet?
Då borde du läsa vidare!
Tillsammans med vår samarbetspartner söker vi en Content manager som har en positiv och framåtsträvande inställning till arbetsuppgifterna. Du tar dig an utmaningar med lätthet och delar glatt med dig av dina tankar och kompetenser för att driva innovation och kreativitet framåt. Med din exceptionella förmåga att kommunicera i rätt ton och anpassa budskap till målgruppen, är du en riktig mästare i att få fram rätt innehåll till rätt personer.
Om bolaget:
Möjligheten att kunna låna är viktig för samhället i stort. Bolaget är ett svenskt fintechbolag som grundades 2014 och utmanar det traditionella banksystemet. Tillsammans med sina 23 anställda strävar bolaget efter att förenkla och förbättra marknaden för finansieringstjänster genom att med innovativa kreditprodukter och noggranna kreditprövningar tillgängliggöra krediter för en bredare allmänhet.
Uppdraget:
Som en viktig del av bolagets marknadsavdelning kommer du att ta ansvar för deras digitala närvaro både på egna och köpta kanaler.
Vi tillsammans med företaget ser gärna att du är självgående med en stor bredd och vana att med lätthet förhålla dig till både text och bild i olika medier. Du har lätt att fånga upp vad som händer på andra avdelningar och omsätta det från kreativ idé till genomförd handling. Du kommer att ha en avgörande roll i att öka trafiken till deras hemsida genom att skapa kreativa kampanjer och utveckla fantastiskt innehåll som kommer att få deras kunder att vilja lära sig mer om bolagets innovativa kreditprodukter.
Du kommer också att ha fullt ansvar för deras sociala medier, där du både strategiskt och operativt kommer att skapa en online-närvaro som är oemotståndlig för deras kunder. Tillsammans med bolagets SEO/SEM manager kommer du att samarbeta för att uppnå högt satta mål och leverera fantastiska resultat.
Välkommen till ett spännande arbete där du kommer att ha möjlighet att utveckla dina färdigheter och göra en verklig skillnad!
Om dig:
Du har en brinnande passion för kreativt skapande och ingenting ger dig mer energi än att sitta vid skrivbordet och klura på nya idéer. Din omgivning vet att du är en påhittig person som sprider positiv energi i varje sammanhang. Resultatet av dina kampanjer är det som driver dig och du arbetar ständigt med att optimera och förbättra dem. Du är en person med ett innovativt mindset som inte är rädd för att tänka utanför boxen för att hitta de mest kreativa lösningarna. Att driva egna projekt från ax till limpa är något som kommer naturligt för dig, du arbetar alltid noggrant och lämnar inga detaljer åt slumpen. Du är heller inte rädd för att kavla upp ärmarna och jobba operativt. Om du trivs med utmaningar och vill ha möjlighet att utvecklas och utmanas i en miljö som ständigt utvecklas, så är detta jobbet för dig!
Exempel på arbetsuppgifter:
Vara delaktig i att sätta strategier för vår digitala närvaro i olika sociala kanaler
Påbörja en content-strategi för att marknadsföra deras digitala produkter i sociala medier, på webbplatsen och via e-postutskick.
Publicera relevant innehåll i sociala medier och på webbplatsen som är kopplat till finansbranschen.
Skapa SEO-anpassat innehåll och använda analysdata för att identifiera nya sökord och fraser att optimera.
Identifiera nya content-områden och skapa en bättre användarupplevelse
Anpassa grafiskt innehåll för att öka delning och spridning på sociala medier.
Definiera mål och KPI:er för innehållsskapandet i sociala medier och e-postutskick.
Bolaget erbjuder dig:
Bolaget erbjuder en stimulerande arbetsplats som präglas av entreprenörskap, utveckling och ett högt tempo. Företaget är på en tillväxtresa och tjänsten innebär en nyckelroll i företaget och du kommer ha goda möjligheter att påverka din egen roll samt arbeta med kompetenta och drivna kollegor.
En nyckelroll i ett ledande och snabbt växande fintechbolag
Flexibla arbetstider
Arbetsdator och arbetstelefon
Gruppresor med företaget
Konferens och utbildningsmöjligheter
Vi ser gärna att du har:
Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande, t ex Berghs, Hyper Island eller IHM
Goda färdigheter som skribent i digitala kanaler, exempelvis från roller som webbredaktör, UX writer eller som producent av innehåll för kampanjändamål.
Erfarenhet av SEO-arbete (on-page eller off-page)
Vana av att arbeta insikts- och datadrivet mot uppsatta kommunikationsmål
Starkt affärsdriv med fokus på kundvärde
Kan vid behov hantera enklare formgivning och har grundläggande kunskap i bildbehandling
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska
Litet plus men inget krav om du har tidigare arbetserfarenhet från start-ups, fintechbolag eller kreditgivningsverksamheter är meriterande men inget krav.
Låter det som dig?
Tveka inte att skicka in din ansökan direkt, vi vill tillsätta denna roll omgående!