Content Manager/Webmaster till Vitec Software Group

Content Manager/Webmaster till Vitec Software Group

Arbetsbeskrivning

Våra produkter finns i hjärtat av en mängd verksamheter såsom apotek, banker, bilverkstäder, fastigheter och sjukvård. Vi som jobbar på Vitec bidrar alla till samhällsnyttiga och samhällskritiska produkter. Sanningen är att många verksamheter skulle stanna utan Vitec. Därför måste vi tänka långsiktigt, vilket också uttrycks i vårt varumärkeslöfte - To rely on today and tomorrow.

Är du en expert inom digital kommunikation? Är du dessutom en kreativ, prestigelös och serviceinriktad person som trivs både med att jobba självständigt och tillsammans med andra? Då kan det vara dig vi söker för att bidra med ditt kunnande i vårt team!

Vi erbjuder dig:

På moderbolagets avdelning Brand & Communication är vår främsta uppgift att vårda och stärka varumärket Vitec, externt och internt. Vi arbetar huvudsakligen med koncernövergripande kommunikation och branding. Avdelningen fungerar även som ett stöd till våra affärsenheter i frågor som rör kommunikation, varumärke och marknadsföring. Vi har ett långsiktigt perspektiv i det vi gör, det skapar förutsättningar för dig som medarbetare att använda din energi klokt och behålla balans i livet.

Vi behöver förstärka avdelningen med en content manager. Din vardag hos oss kommer att vara mycket varierande och eftersom rollen är ny har du möjlighet att sätta din prägel på den. Placering är på vårt huvudkontor i Umeå, här jobbar ca 50 av koncernens totalt ca 1000 medarbetare.

Som content manager driver du arbetet med att utveckla och skapa relevant innehåll i våra digitala kanaler. Du arbetar med text och bild såväl som rörligt material. Du tar ett helhetsgrepp om moderbolagets digitala kommunikation och arbetar löpande med att optimera engagemanget, driva trafik och leda aktiviteter för att nå våra målgrupper. I rollen arbetar du självständigt med innehåll såväl på vår hemsida vitecsoftware.com som i våra digitala kanaler. Baserat på analys av data föreslår du och genomför du förbättringar på hemsidan. Du är kravställare för våra externa leverantörer av design, funktionalitet och utveckling. Du är även länken till våra affärsenheter gällande digital närvaro där du kommer att få en rådgivande och stödjande roll.

Din vardag kommer också att bestå av att:

- Arbeta med sökordsoptimering utifrån best practice
- Genomföra olika kampanjer och tvärfunktionella projekt, t ex med vår HR avdelning
- Driva vårt internationella webb-råd samt stödja våra affärsenheter och deras webbplatser med uppdateringar och utveckling


Du rapporterar till Head of Brand och kommer att ingå i ett team på fyra personer som alla har olika roller inom varumärkesarbete och kommunikation, du kommer också att ha ett nära samarbete med kollegor från andra avdelningar och våra affärsenheter.

Vi erbjuder dig en trygg anställning i ett spännande bolag i tillväxt och ständig utveckling. Du kommer garanterat att trivas hos oss om du söker friheten, drivet och ansvaret som kommer med att vara en central del av en hel koncerns verksamhet.

Vem är du, då?

För att kunna lösa arbetsuppgifterna behöver du ha en högskoleutbildning inom kommunikation och marknadsföring med inriktning på digital marknadsföring, alternativt motsvarande utbildning via Berghs, Hyper Island eller yrkeshögskola. Du har erfarenhet av förvaltning och utveckling av webbplatser samt insikt i digital marknadsföring och är nyfiken och uppmärksam på tekniska nyheter och digitala trender. Du behöver också ha kunskaper i trafikoptimering och förståelse för användarvänlighet (UI och UX). Vi söker dig som har:

- God förståelse för SEO, Google Adwords och Google Analytics samt att kunna analysera och tolka data.
- Goda kunskaper i Adobe Suite och Adobe Creative Cloud Express.


För att kunna hjälpa och kommunicera med kollegor i hela koncernen behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Som person är du positiv, kreativ och trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Du hanterar många olika saker samtidigt, är proaktiv och tar gärna initiativ med ett problemlösande förhållningssätt. Att ha en prestigelös inställning är en självklarhet för dig och du trivs med att arbeta i ett eller flera tvärfunktionella team.

Låter det intressant?

Vill du veta mer är du välkommen att höra av dig till Head of Brand Anna-Karin Nilsson på 070-595 5358 eller anna-karin.nilsson@vitecsoftware.com

Sista ansökningsdag är 5 september 2022 men skicka gärna in din ansökan så snart du har möjlighet.

Vi ser fram emot att höra av dig!

Om Vitec Software Group

Vitec Software Group är ledande inom Vertical Market Software i Norden. Vi utvecklar och levererar standardprogram för olika nischer. Vitec växer genom förvärv av välskötta och etablerade programvarubolag. Koncernens övergripande processer tillsammans med medarbetarnas djupa kunskap om kundens lokala marknad skapar goda förutsättningar för förädling och fortsatt innovation. Vitec har drygt 1000 medarbetare, är noterat på Nasdaq Stockholm och omsatte 1 571 miljoner kronor år 2021. Läs mer om oss på www.vitecsoftware.com.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vitec in Sweden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 september 2022

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024