OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Cure Media utökar nu marknadsteamet och söker en passionerad och engagerad Content Marketer som vill följa med på en spännande och dynamisk resa mot att bli det första valet för varumärken och influencers i Europa!
OM TJÄNSTEN
Cure Media är den ledande Influencer Marketing-byrån i Norden och har nyligen blivit utnämnd till Årets Influencer Marketing-byrå. Bolaget fokuserar på datadriven och strategisk influencer-marknadsföring och samarbetar med attraktiva och marknadsledande varumärken, såväl nationellt som internationellt. Du kommer att vara en del av ett engagerat marknadsföringsteam där relevant content är ryggraden i marknadsföringsstrategin.
Rollen passar dig som trivs att arbeta både operativt och strategiskt, samt samarbeta med såväl interna som externa kontaktytor. Genom din kommunikativa förmåga skapar du innovativt content, såväl skriftligt som grafiskt, samt är trygg i att presentera din vision och guida kunderna i rätt riktning för att nå önskade resultat. Vidare kommer du att arbeta B2B, samt i nära samarbete med säljteamet och stötta i framtagning av relevant underlag inför kunddialoger. Cure Media har nyligen genomgått en spännande rebrandig av sitt varumärke, där du som Content Marketer har möjlighet att, med hjälp av din kreativa ådra och öga för detaljer, vidareutveckla bolagets visuella vision och plan framåt.
Du erbjuds
- En nyckelroll i ett passionerat och högpresterande team, med en stark företagskultur och som förstår vikten av att hjälpa varandra och ha roligt tillsammans!
- Möjligheten att bli delägare genom deras aktieoptionsprogram
- En trygg arbetsgivare med konkurrenskraftig lön, försäkring och pensionsplan
Arbetsuppgifter:
- Ta fram branschrapporter, marknadsundersökningar och genomföra case-studier tillsammans med kund, samt utbilda marknaden inom influencer marketing
- Producera innehåll och designa grafiskt innehåll till blogginlägg, White Papers, one pagers, nyhetsbrev, webbinnehåll etc.
- Ansvara för Cure Medias sociala mediekanaler kring både planering och genomförande
- Ta fram kreativa sätt att distribuera Cure Medias innehåll till aktuell målgrupp genom olika relevanta kanaler
- Samverka nära med PR för att komma med idéer till nyhetsartiklar och pressmaterial
VI SÖKER DIG SOM
- En avslutad eftergymnasial utbildning inom kommunikation eller marknadsföring, eller motsvarande
- Minst 2–3 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du arbetat B2B
- Kunskap inom Adobe
- Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift då båda språken förekommer i det dagliga arbetet
I den här rekryteringsprocessen kommer vi att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper och potential framåt. För att trivas i rollen ser vi att du har en fallenhet för att arbeta självgående och trivs när du får arbeta initiativtagande och nytänkande. I ditt förhållningssätt är du lösningsorienterad och nyfiken kring att ta dig an nya tillvägagångssätt i arbetet. Vidare ser vi att du är resultatorienterad och arbetar hårt för att nå dina mål och deadlines med fina resultat. Givetvis har du ett skarpt öga för detaljer och trivs när du får använda din kreativa ådra!
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231