OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Älskar du kommunikation och är grym på innehållsproduktion? Vill du kombinera detta med arbetsuppgifter som kräver samordning och planering? Då är du den vi söker för tjänsten som content marketing assistent/koordinator på vår utvecklingsavdelning.
Rollen
Som content marketing assistent/koordinator på JUC:s utvecklingsavdelning kommer du att ingå i ett team där vi varje dag strävar efter att ge den bästa juridiska utbildningen för jurister i form av kurser, nätverk, konferenser, certifieringar och e-learning. I nära samarbete med vår Marknadschef hjälper du till att sköta marknadsföringen av dessa. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att skapa relevant innehåll i form av intervjuer, videoproduktion, kundorienterad kommunikation och inte minst hålla koll på många deadlines och uppgifter.
Dina arbetsuppgifter:
· Förberedelse av personporträtt och intervjuer
· Nyhetsuppdateringar om relevanta ämnen och teman
· Innehåll från våra kurser och nätverk
· Videoproduktion gällande: - våra undervisare, nyhetsuppdateringar, teasers
· Förberedelse av webbseminarier
· SoMe-kommunikation
· Videoredigering
· Fotoredigering
· Planering och samordning med pedagoger och nätverksledare
· Olika ad hoc-uppgifter
Din profil:
Du är intresserad av innehåll och extern kommunikation och har lust att vara en del av ett snabbt växande företag där varje dag sällan är sig lik. Du är bra på att sköta dina egna uppgifter samt att proaktivt och självständigt samordna med externa partners. Samtidigt ska du kunna arbeta med olika typer av uppgifter samtidigt och ha en uthållighet och ett samvetsgrant förhållningssätt till arbetsuppgifterna.
Du besitter i huvudsak dessa egenskaper:
· Du är knivskarp på att formulera spännande texter
· Du kan planera, leda och följa upp projekt och uppgifter
· Du kan hålla många bollar i luften med både interna och externa intressenter
· Du är strukturerad och detaljorienterad
· Du kan formulera dig flytande på olika medier (trycksaker, SoMe, online) och gillar kommunikation och marknadsföring
· Du har god samarbetsförmåga
· En sund kommersiell känsla
· Och ett flexibelt arbetsläge
Vi erbjuder:
För oss är det viktigt att kunna arbeta målmedvetet samtidigt som vi har en bra arbetsmiljö. En miljö där vi känner varandra och känner oss inspirerade. Du kommer att ingå i ett tillväxtföretag som är på en spännande resa. En målmedveten resa där vi har roligt tillsammans. Det är en del av vårt DNA.
Du kommer att ingå i JUC:s utvecklings- och marknadsavdelning där du möter produktutvecklare, marknadsförare, grafiska formgivare, e-learning-specialister m.fl. Vi är en teamorienterad miljö där du gillar att dela erfarenheter.
Dessutom har vi flyttat in i totalrenoverade lokaler på Axelborg i hjärtat av Köpenhamn, med en fantastisk lunchservering och där de flesta av våra event hålls i våra egna exklusiva lokaler och omgivningar.
Låter det som en match?
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta HR Assistant:
Ida Juul Kjønstad: +45 28 49 86 15
Skicka din ansökan och CV till apply@juc.dk och skriv "Contentmarketing assistant / coordinator" i ämnesfältet.
Vi vill ha en anslutning så snart som möjligt och för därför pågående samtal. Vi ser fram emot din ansökan!