OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa attraktivt, konverterande och digitalt innehåll för B2B? Känner du att du kommer till din rätt i en global miljö, där du tillsammans med begåvade och drivna kollegor får ta ansvar för att bygga, driva och stärka Columbus varumärke i Sverige? Då kommer du passa perfekt i vårt team av "passionate marketing-nerds"! 🤩
Vad du kan se fram emot att få göra
Vi på Columbus lever enligt In-bound metodiken och som Content Marketing Manager kommer du vara ansvarig för att skapa content som ger en personlig känsla, ett digitalt och modernt intryck och verkligen är värdeskapande för målgruppen - våra kunder.
I rollen får du möjlighet att experimentera och utveckla olika typer av innehåll som passar i de olika faserna av inbound marketing. Du ingår i ett glatt team på fyra där vi alla sitter på olika kompetenser, som utmanar och inspirerar varandra. Vi trivs att arbeta nära varandra men vi har olika ansvarsområden så det är viktigt att alla i teamet kan driva projekt självständigt. Du kommer att vara en del i vårt globalt forum för Content Managers från olika delar av världen.
Exempel på hur en dag kan se ut
Du planerar, producera, anpassa och optimerar engagerande innehåll i digitala kanaler, exempelvis video, text, podcasts, blog posts, ebooks, white papers, infographics och live events. Du projektleder innehållsproduktion så som customer testimonials och jobbar tillsammans med vår Campaign Manager för att planera, distribuera och utvärdera pågående och planerade kampanjer, då du är ansvarig för att ta fram innehållsstrategier.
Nästa dag kanske du har fokus på att SEO-optimera texter för webben, göra målgruppsanalyser och analysera resultat i digitala kanaler och producera vårt interna nyhetsbrev. (Som är mycket populärt och uppskattat av medarbetarna).
Som Content Manager i Sverige är du ansvarig för våra sociala mediekanaler, både för att ta fram innehåll, publicera och optimera dem. Här kommer du också jobba nära vårt Employer branding team.
Rollen innebär kort sagt en blandning av stort eget ansvar och samarbete då vi vill ha en vacker röd tråd genom vår kommunikation, både med kunder, kandidater och interna medarbetare och du kommer vara det nav vi snurrar kring.
Vem kommer trivas i den här rollen?
För att trivas och lyckas som Content Marketing Manager hos oss på Columbus tror vi att du älskar att skriva engagerande texter, sätter klockrena rubriker och göra en fungerande storyboard för film där du verkligen kan fånga och förvalta en experts budskap på ett värdefullt sätt och klär orden i vår tonalitet. Därför tror vi att du kan ha en bakgrund som journalist eller kommunikatör.
Det är viktigt att du har ett starkt intresse för att ständigt lära dig mer, både inom inbound marketing, varumärke, PR och har du även intresse för att arbeta med marketing automation, Google Analytics, Google Ads och SEO kommer du trivas som fisken i vattnet hos oss! Vi arbetar i marketing automation systemet HubSpot - ett toppensystem som du snabbt kommer lära dig att uppskatta, om du inte redan kan det 😊. Eftersom det är många spelare och vi är del av en global organisation är det viktigt att du trivs med att planera, strukturera och leverera på dina egna planer.
Attityd och vilja kommer vara direkt avgörande för vårt val, och har du det ser vi gärna både juniora och seniora sökande.
- 2 års erfarenhet från en hands-on roll inom journalistik, kommunikation eller marknadsföring
- Flytande på svenska och god kunskap i engelska
Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedIn och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. Smidigt eller hur? 🌻 Tidigt i processen kommer du få göra ett personlighets- och logiktest. Detta för att försäkra att du som kandidat får bästa möjliga värdering av din ansökan. Processen innehåller tre intervjuer, en med en rekryterare, därefter träffar du rekryterande chef och sedan dina kollegor. Du får också göra case. Känner du att du har frågor? Tveka inte på att vända dig till ansvarig rekryterare. Intervjuer kommer hållas löpande.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.
Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!
Jobba på Columbus
Spana in vårt Instagramflöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagramkontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)
Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.