Content Producent

Arbetsbeskrivning

Digital Strategi Skandinavien AB växer. Nu söker vi fler medarbetare inom digital marknadsföring och försäljning. Vill du vara med i byggandet av ett beundransvärt företag som skapar stora resultat för oss- och för våra kunder?

Vi hjälper våra kunder i deras digitaliserings resa. Vi skapar initiativ som leder till lönsam och bestående förändring inom marknadsföring och försäljning. Det innebär att vi tillsammans med kunden definierar en tydlig strategi med mätbara mål. Med ett skräddarsytt team av specialister förverkligar vi strategin och säkerställer lösningar som leder till målen, genererar önskad digital förflyttning och resultat under vägen.

Vi söker nu en Content Producent för anställning eller som underkonsult. Rollen skall ingå som en viktig del i ett team och avser ett längre uppdrag på heltid.

Vilken erfarenhet söker vi?

Du behöver inte ha en jättelång erfarenhet men vi söker dig som är duktig och intresserad av att skapa relevanta, säljande och kvalitativa annonser och som vill få möjligheten att jobba med en spännande kund i och tätt med både kund och team kollegor.

Du kommer få ett stort eget ansvar och du behöver tycka att det är kul att, jobba i ett litet team och skapa mätbar konvertering och mätbar varumärkesbyggande effekt.



- Du är noggrann och ansvarstagande för att dina leveranser är korrekta och följer kunds tonalitet och är i linje med kunds varumärke och grafiska profil.
- Du är trygg i dig själv och vill vara del av ett team som skapar högt värde för kund och har förmågan att säkerställa och ta ansvar för att det är relevant och engagerande innehåll som produceras samt att kommunikationen baseras på insikts data.
- Du har erfarenhet och vana av att arbeta med flera olika typer av intressenter både hos kund och internt i teamet.



- Du har en förmåga för att snabbt kunna känna in vad kundens varumärke står för. Hur de definierade målgrupperna fungerar och vad som triggar dom.

- Du är trygg med att tydliggöra ”Personas,” hitta infallsvinklar som skapar intresse, bejaka hinder och bemöter invändningar så det blir effektivt och trovärdigt.

- Baserat på dina kunskaper kan du producera innehåll till aktuella kanalplaner (målgrupp, val av innehåll, tonalitet, mål, syfte, distribution etc.) Du är därmed också engagerad i fortlöpande mätning och uppföljning. ”Send”->”Measure”->”Adjust”->”Repeat” som övergripande modell för arbete.


- Du har en bra koll på förutsättningar och utmaningar när det gäller digital annonsering och kreation i köpta digitala kanaler. Du har helt enkelt en bra förståelse för hur material behöver presenteras i sociala medier för att attrahera och fånga målgruppen.


- Du har en bra förmåga att skapa kompositioner av bild, grafik och text.
- Du kan skapa säljdrivande rörligt/stillbilds material med film, grafik och text.
- Du är van och kan göra format och innehållsanpassningar till resp. aktuell marknadsföringskanal eller annonsplattform/publiceringsverktyg.



- Hantera översättningar och koordinering med marknader utanför Sverige.

Verktyg/system som du behöver kunna hantera bra:

- ”Adobe Creative Cloud”
- ”Office paketet”
- ”Facebook Kreativ studio/Creative Hub”
- Ärende/planeringsverktyg som exempelvis ”Wrike”
- Kommunikationsverktyg som exempelvis ”Slack”
- ”Microsoft Teams” & ”Google Meets”
- Du kan jobba obehindrat i ”Adobes” programsvit, främst ”Photoshop”, ”Premiere” och ”After effects”.
- Inte ett krav men en fördel om du tidigare jobbat i ”Facebook Kreativ studio/Creative Hub” då arbetet bedrivs på fler marknader än Sverige.


Dina arbetsuppgifter

Som ”Content producent” hos DSS måste du primärt ha förmågan att förstå våra kunders erbjudande och forma om erbjudandet till relevant och effektfull varumärkesbyggande och försäljningskommunikation.

Du måste därmed kunna samverka med olika roller internt på DSS samt med kunds personal och producera innehåll för digitala försäljning alternativt varumärkes-byggande digitala mediekanaler.

Vilket i den här rollen betyder:



- Ansvara för att rätt typ av budskap tas fram och nyttjas i kanalaktivering och datadriven kanaloptimering.


- Driva insamling av aktuell information fortlöpande från relevanta källor hos kund för att få fram rätt typ av budskap för att i förlängningen kunna göra relevant annonsering.


- Tillsammans med teamkollegor och kund ta fram och äga planen för produktion samt löpande rapportera avvikelser till kollegor och kund om behov uppstår.


- Vara ägare av överenskommen produktionsplan samt utföra det praktiska genomförandet av annonsproduktion oavsett om det är varumärkesbyggande eller sälj som primärt fokus.
- Kunna planera sitt eget arbete med digital annonsproduktion och korrektur på dag/vecko och månadsbasis.
- In emot DSS fungera som en i gänget samt en resurs in emot vårt eget Sälj- och marknadsteam.
I den roll är det oerhört viktigt att insamling av insikter och aktuella budskap sker i samverkan med teamkollegor och kund. Rollen behöver kunna förstå vad som bygger framgångsrik buskapsgenerering och snabbt kunna producera ut annonser oavsett ändamål för att driva in data på vad som funkar och inte funkar hos mottagaren.

Baserat på kund- och varumärkesinsikt och fortlöpande mätinsikter behöver du kunna skapa innehållet. Frågor som, ”Hur ska den övergripande storyn bidra till att knuffa kunden vidare i kundresan?”, ”Hur bidrar respektive insats/annons till att kunden fortsätter sin resa mot det mål vi definierat?” kommer du behöv jobba med på daglig basis.

Vad får du?

Du blir en nyckelspelare i ett av våra kundteam. Du delar ansvaret för att vår leverans ger effekt hos vår kund. Det innebär att du kommer arbeta resultat fokuserat med tydliga nyckeltal.

Du kommer att utvecklas i din roll genom våra kunduppdrag tillsammans med hjälpsamma och professionella kollegor. Du kommer att se dina- och teamets ansträngningar generera konkreta resultat. Du får möjlighet att utvecklas i ett företag med stora visioner för både vår affär och dig som medarbetare.

Resultat. Tillsammans.

Digital Strategi Skandinavien AB är en partnerägd digital transformationsbyrå som sedan starten 2011 framgångsrikt utvecklat människor, teknik och affärsprocesser så att kundernas digitala affärspotential kan förverkligas. Digital Strategi har kunduppdrag i Sverige, Danmark och Norge. För mer information, besök (http://www.digitalstrategi.se/) www.digitalstrategi.se (http://www.digitalstrategi.se)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Digital Strategi Skandinavien AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 28 augusti 2022

Liknande jobb


7 november 2024

12 september 2024

15 februari 2024