OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Nu söker Let’s deal en ny medlem till content-avdelningen som kan bidra med skapandet av erbjudanden till alla våra produktsidor. En roll med stor påverkan på flera delar av köpresan och med stor impact på affären.
Som Content Producer ansvarar du för att producera och publicera deal-erbjudanden på vår webbplats. Du jobbar på tvärs i olika affärssystemen där du administrerar och skapar engagerande och SEO-optimerade annonser för Let's deal-erbjudanden. Du koordinerar och stämmer av med våra många samarbetspartners som erbjuder upplevelser och produkter på letsdeal.se samt hur deras erbjudande presenteras. På ett kreativt, lättsamt och tydligt sätt skapar du de bästa förutsättningarna för bästa möjliga försäljning och känslan av en bra deal.
-
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
-
Goda kunskaper inom SEO
-
Har ett öga för grafisk layout och kunskaper av bildhantering, gärna Photoshop
-
Lätt för att sätta sig in i nya system
-
Kommersiell förståelse
-
Har förmåga att prioritera och hålla deadlines
-
Har känsla för detaljer och är noggrann
-
Erfarenhet av liknande arbete
Vi tror att du är nyfiken och har förmågan att..
-
Jobba lika bra individuellt som i team
-
Kontinuerligt granska och utveckla ditt arbetssätt för att bli mer effektiv i det dagliga arbetet
-
Leverera med rätt kvalitet och innehåll enligt uppsatta riktlinjer
-
Söka utvecklingsmöjligheter och lösningar
-
Se hela bolagets kedja och vilka ringar på vattnet du kan skapa
Varmt välkommen med din ansökan för att bli en del av ett litet och mysigt content-team på Göteborgskontoret. Vi ser fram emot att läsa ditt cv och personliga brev! Alla ansökningar är såklart konfidentiella och har du frågor under processen är det bara att skicka iväg ett mail till mig (Lisa) eller skriva på LinkedIn.
Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.
Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.
I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.
På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.
Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.
Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.
Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär