Content Producer med passion för Inbound Marketing

Content Producer med passion för Inbound Marketing

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och skapa attraherande, konverterande och digitalt content inom B2B? Trivs du i en snabb och global miljö där du tillsammans med duktiga och drivna kollegor får ta ansvar för att bygga, driva och stärka Columbus varumärke i Sverige? Då är detta helt rätt jobb för dig!

Din roll i det hela
Som Content Producer kommer du att skapa innehåll som ger värde, utmanar och inspirerar våra kunder. I rollen ges du möjlighet att experimentera med olika typer av content för att kunna nå fram till nya och befintliga kunder som till exempel: textuellt, SoMe, video och poddar. Eller har vi missat något? Berätta.

I din roll kommer du också att arbeta med att:

- Bidra med expertis i content för bästa möjliga utfall av kampanjer
- Översätta innehåll från engelska till svenska både i språk som tonalitet
- Intervjua och skapa innehåll från våra experter
- Skapa kortare videos för postning i sociala medier
- Publicera innehåll i digitala kanaler och sociala medier
- Optimera innehåll för bättre engagemang


Som content producer tror vi att du är tekniskt nyfiken, kanske har du tidigare jobbat med webb? Du har en naturlig passion för innehållsskapande och digital marknadsföring. Du drivs av en nyfikenhet och trivs med att pröva nytt och förstå vad som fungerar och inte fungerar.

Dina utmaningar i rollen..
Som alltid i en större organisation kommer du att behöva arbeta med flera beställare där du behöver förstå vad som krävs av din roll och prioritera uppgifter för att kunna leverera i tid.

En utmaning är snabbrörligheten på marknaden inom IT där du kommer att behöva arbeta i en ständigt föränderlig miljö och trivas i det.

Om marknadsteamet
.eller dreamteam som vi gärna kallar oss.

Du kommer till ett digitalt marknadsteam där alla i teamet skapar innehåll för att stötta vår kund i sin beslutprocess. Alla har en tro på att vi skapar ett värde genom att initiera, påverka och driva säljprocessen. Du kommer vara en del av ett team som brinner för inbound-metodiken och som alla är övertygade att detta är metodiken som kan bidra med värde. Nämnde vi att vi jobbar i världens bästa MA-system, Hubspot?

Vår grundkultur består till stor del av att alltid experimentera och att vara agil. Ett citat som fångar den agila andan vi har i marknadsteamet är: "Try hard, fail fast and learn quickly!

Med din hjälp vill vi kunna implementera de bästa marknadsstrategierna framåt och skapa bästa möjliga innehåll som når fram till och inspirerar/skapar värde hos en upptagen målgrupp.

Du kommer bidra och vara en del av det globala Content & Marketing communityt.

Din bakgrund
- Erfarenhet av att skapa olika typer av innehåll inom B2B marknadsföring mot företagskunder med långa säljcykler (gärna från byrå)
- Du har en bakgrund som copywriter, content producer, kommunikatör eller liknande vilket betyder att du älskar text. Att skriva social copy, webbcopy, omarbeta texter, översätta och sätta din prägel på vår kommunikation som sen får vår målgrupp att jubla (och konvertera) kommer naturligt för dig.
- Inbound nörd med operativ erfarenhet av Marketing Automation (gärna Hubspot)
- Flytande svenska och engelska är ett krav för denna kommunikationsroll


Som person har du passion för innehållsskapande och digital marknadsföring. Du drivs av en nyfikenhet och trivs med att pröva nytt och förstå vad som fungerar och inte fungerar.

Du är van att svänga utifrån hur innehållet ska skapas från att du producerar textinnehåll från grunden till att översätta content, skapa videos etc. Har du erfarenhet av att ha jobbat med rörligt material så som video så är det starkt meriterande.

Ansökan och nästa steg
Hos oss kan du ansöka med din LinkedInprofil och/eller CV och du behöver inte fylla i några långa frågeformulär. I processens senare skede ingår ett logik- och personlighetstest samt en skrivuppgift. Dessa viktas mot intervjuerna. Intervjuer kommer att hållas löpande.

Vi ser fram emot din ansökan! 😃

Det var en gång...
För två år sedan blev vi (fd.iStone) en del av det danska konsultbolaget Columbus (https://www.columbusglobal.com/sv/) och påbörjade en resa att introducera ett helt nytt varumärke i Sverige. Från att alla kunder visste vilka vi var till att behöva sätta ett nytt värde i namnet Columbus. Det är samma duktiga konsulter men med mycket mer att erbjuda än tidigare. Detta är en resa som vi är på god väg med, men vi behöver din hjälp!

Om Columbus
Columbus är ett IT-konsultbolag med fler än 2000 medarbetare runt om i världen. Det vi gör allra bäst är utveckling, implementering och underhåll av digitala affärslösningar. Vår uppgift är att guida kunder i deras digitala transformation så att deras företag kan fortsätta att vara framgångsrikt en lång tid framöver. De senaste 29 åren har över 4000 kunder anlitat oss. Det går bra, helt enkelt 🚀. Om du frågar oss är hemligheten att vi sitter på ett stort utbud av tekniska lösningar, djup branschkunskap, omfattande teknisk expertis och en rejäl dos kundförståelse.

Våra medarbetare är engagerade i sitt arbete och företaget präglas av en stark entreprenörsanda. Detta tack vare de möjligheter som faktiskt finns att vara med och påverka både vår egen och våra kunders verksamhet. Nu behöver vi bli fler och vill ha dig med på färden!

Jobba på Columbus
Spana in vårt Insta-flöde för att få en bild av hur det är att jobba hos oss genom våra kollegor. Klicka på bilden för att komma till Instagram-kontot (https://www.instagram.com/columbussverige/). (https://www.instagram.com/columbussverige/)

Helt ofiltrerat har vi samlat in omdömen från nuvarande och tidigare kollegor. Klicka nedan för att läsa mer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Columbus
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 oktober 2020
  • Ansök senast: 26 mars 2021

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024