OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lawly är en digital juristbyrå som tillgängliggör och förenklar den traditionellt krångliga juridiken. Sedan starten 2018 har Lawly strävat efter att lansera digitala lösningar som förenklar juridiken för privatpersoner. Under 2021 har Lawly fått sitt stora genombrott med ett starkt fokus på att hjälpa insamlingsorganisationers givare att upprätta testamenten.
Nu söker vi en Content Producer (Omfattning ca 50%) som ska som ska utveckla vår röst i digitala kanaler genom att öka kännedomen om Lawlys varumärke och de tjänster vi erbjuder. Din främsta uppgift är att arbeta tillsammans med våra partners (insamlingsorganisationer) för att säkra och öka konvertering i digitala kanaler. Du kommer att arbeta med allt som rör våra sociala kanaler, vår hemsida och visuella kommunikation.
Du kommer även att ansvara för arbetsuppgifter som:
- Skapa och säkerställa att kommunikationen är anpassad och optimerad för respektive kanal, främst online men det kan även omfatta print och eventmarketing.
- Arbeta nära säljteamet och leda marknadsföring-och kampanjarbetet framåt för att främja leads och konvertering.
- Analysera trafik och konvertering, följa upp resultat och omsätta i plan framåt för att få maximal effekt.
- Planera och producera innehåll samt genomföra marknadsföring tillsammans med våra kunder och partners.
- Utveckla en kommunikationsplan för lansering mot nya segment/kundgrupper.
- Utveckla en kommunikationsplan/GTM mot nya geografiska marknader/länder.
- Ansvara för att skapa innehåll till Lawlys egna kommunikation och för marknadsaktiviteter tillsammans med samarbetspartner.
- Ansvar för omvärlds- och konkurrensbevakning för att följa med i utvecklingen och löpande vidareutveckla och påverka arbetssätt och struktur.
Vem är du?
- Du är kommunikativ och har lätt för att sälja in dina idéer och förslag till berörda parter, både internt och med samarbetspartners.
- Du är innovativ, strategisk och driven, du vill få utlopp för din kreativitet och bidra till en spännande tillväxtresa.
- Du tar initiativ och har en stor kunskap i vilken typ av kommunikation som bäst driver konvertering.
- Du är nyfiken och vill alltid vrida och vända på saker för att se hur vi kan utvecklas vår digitala kommunikation.
- Du är leveranssäker - du missar inte en deadline och är van vid att jobba i projektform.
- Du gillar att se resultat av det du gör och vet att lägga energi på det som gör skillnad (dvs arbetar strukturerat, flexibelt, och har lätt att prioritera).
Kvalifikationer:
- Relevant utbildning och erfarenhet inom områden som kommunikation, digital marknadsföring och grafisk design.
- Minst 3 års erfarenhet av digital marknadsföring och kommunikation, och har därmed en bra digital generalistkompetens (SoMe, webb, nyhetsbrev).
- Arbetar obehindrat i Adobe Creative Suites eller liknande kreativa program.
- Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.
- Erfarenhet av SEO och analysverktyg som Google Analytics.
- Van att arbeta i CMS.
Vi ser fram emot din ansökan!