OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 65 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg har vi kontor, flera lager samt ett showroom för våra kunder. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 450 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.
Rollen som Content Coordinator innefattar två olika områden där det främsta syftet är att sköta estimering, koordinering och delegering av arbetsuppgifter till teamet på avdelningen. Den andra delen av rollen är att utföra arbetsuppgifterna som tjänsten Översättare har, det vill säga att vara delaktig i den dagliga produktionen av texter för någon av de finska, norska, tyska, österrikiska eller danska marknaderna.
Arbetsuppgifter
• Prioritera och koordinera översättningsuppgifter och driva projekt
• Personalansvar för teamets översättare, på plats och på distans
• Koordinera produktberikning, inkl. statistik och uppföljning
• Driva och koordinera innehåll till webb och marknadsföring, inkl. sökoptimeringstexter och övriga content-relaterade projekt i samarbete med Design- och SEO-avdelningen
• Driva och koordinera landspecifik marknadsföring i samarbete med övriga marknadsavdelningen
• Produktion, översättning, kvalitetssäkring och landsanpassning enligt avdelningens riktlinjer av: produkter, manualer, varningstexter, kategoriändringar, SEO-texter och marknadsföringsmaterial.
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av översättning samt digital produktberikning, gärna från ett expansivt e-handelsbolag
- Erfarenhet av personalansvar eller delegeringsansvar
- Erfarenhet av Inriver, Litium eller SAP
- Lätt för siffror
- Goda kunskaper i Excel
- Mycket goda språkkunskaper i finska, tyska, norska eller danska
Som person är du otroligt noggrann, väldigt språkintresserad och initiativtagande. Du ser din del i allt du gör och tar tag i saker som ibland kan hamna mellan stolarna. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.
Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
Upplägg, ansökan och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra, Göteborg
- Kontakt & frågor: HR generalist Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi referenstagning, skrivtest och bakgrundskontroll.
Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.
Vi undanber oss all kontakt från bemanning-, rekryterings- och annonseringsföretag.