OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Content & Social Media Manager på Hemtex ansvarar du för att planera, ta fram och publicera innehållet i våra digitala kanaler.
Inför varje säsong planerar du tillsammans med representanter (AD & Reklamchef) från vår inhouse-byrå hur våra digitala kanaler kan stötta kommande säsongs kampanjer.
När det närmar sig kampanjstart tittar du på den övergripande kampanjplanen och skriver en brief till främst vår digitala designer för vilket material som behövs tas fram till vår sajt och övriga kanaler. Mycket texter skriver du själv men ibland har vi hjälp av en extern copywriter. När det är dags för kampanjstart är det du som publicerar innehållet.
Du ansvarar för våra sociala medier och är även här den som planerar vilka bilder som skall publiceras och vilka texter som skall skrivas. Saknas bilder ordnar du detta tillsammans med teamets fotograf. Är det något inlägg som skall annonseras samarbetar du med teamets online-marknadsförare kring detta.
Du skriver alla produkttexter och ansvarar också för att produkter publiceras (detta sker oftast automatiskt, men ibland går något snett och då behöver du vara en problemlösande do:er).
Du följer e-handelsförsäljningen löpande och kommer inte bara ha koll på hur mycket trafik olika sidor har utan också hur olika varugrupper och produkter säljer, för att kunna förändra innehåll löpande och kanske pusha någonting extra på sociala medier när det behövs.
Din arbetsplats kommer att vara på Hemtex huvudkontor i Borås där du blir en viktig medarbetare i online-teamet som är en del av vår marknadsavdelning. Du rapporterar till E-handelschef.
För att lyckas i rollen krävs det att du:
• Är en kundorienterad marknadskommunikatör med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, alternativt har en kvalificerad utbildning.
• Du har ett digitalt fokus, förstår hur kommunikation online fungerar, och har ett stort intresse för sociala medier.
• Skriver svenska på en mycket god nivå och har kunskap om hur man skriver SEO-vänliga texter.
• Har erfarenhet av arbete i CMS-system, enklare HTML-kunskaper är en fördel för att kunna arbeta fullt ut.
• Har ett stort intresse för heminredning.
• Är en självgående person med eget driv och vilja att driva egna projekt från start till mål.
Vi värdesätter att du:
• Har tidigare erfarenhet av försäljning på e-handel eller i butik
• Är en nyfiken person som drivs av att lära nytt och utforska
• Är en positiv person som trivs med att samarbeta i arbetslag och som uppskattar goda relationer på arbetsplatsen
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Start sker efter överenskommelse. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta E-handelschef Martin Richardsson, martin.richardsson@hemtex.se Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, men senast den 2 maj, genom att klicka på länken nedan.
Hemtex har gjort det härligt att komma hem sedan 1973. Vi designar och säljer hemtextil till ett överraskande bra pris, och vi erbjuder alltid en hög grad av inspiration, kvalitet och service. Totalt finns 160 Hemtexbutiker i Sverige, Finland och Estland,vilket gör oss till Nordens ledande hemtextilkedja. Huvuddelen av butikerna drivs i egen regi, men kedjan inkluderar även franchisebutiker. Sortimentet innehåller bland annat gardiner, dukar, påslakanset, täcken, prydnadskuddar, plädar och handdukar - och säljs även via vår E-handel.