OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Content & SoMe Manager som ser det som den roligaste utmaningen att ta sig an två starka varumärken och simultant förvalta och utveckla dessa i de digitala kanalerna.
Det är primärt en operativ/producerande roll men innefattar även taktiskt och strategiskt arbete. Tjänsten syftar i huvudsak till att producera och kommunicera starkt content i våra sociala kanaler och därigenom kommersiellt stärka Hotel Bellora och Hotel Pigalle och allt som följer med dem.
Vem är du?
Du är en kreativ själ, duktig på att hitta infallsvinklar för storytelling och skicklig på att uttrycka dig i skrift, där också det grafiska uttrycket och bild-kompositionen är viktig för dig. Du har en förkärlek för upplevelser och vill göra allt du förmår för att göra verklighet av vår vision - att skapa en upplevelse som gör att gästen längtar tillbaka i samma stund som de checkat ut. Kommunikation är en av dina stora passioner. Du älskar att följa och inspireras av andra och ditt intresse håller dig uppdaterad på de senaste trenderna. Du kan utan problem identifiera essensen i de olika varumärkena, förvalta och utveckla dem.
Samtidigt som du är kreativ och får nya idéer i stunden har du förmågan att planera ditt arbete. Du ser vikten av att titta på statistik och siffror och gillar att arbeta efter tydliga mål.
Du är social och gillar interaktiv kommunikation och ser fram emot att inte bara själv författa krispig copy kring upplevelserna utan är också nyfiken på vad våra följare och gäster delar och älskar att bemöta deras inspel.
Du filmar och fotograferar och använder säkerligen flera redigeringsappar för att skapa stories och posts till aktuell kanal enligt content plan, men är också flexibel för behov av att något kommer ut snabbt.
Du är en del av det Kommersiella teamet som driver kännedom kring varumärket & framför allt försäljning, men samarbetar med alla avdelningar i huset samt ESS Marknadsteam i GBG. Med grund i vår kommunikationsguide & övergripande strategier samt coachning finns stora möjligheter att du fortsätter byggandet av vårt varumärke digitalt och tar det till nya nivåer.
Sista ansökningsdag den 21/3.