Content specialist

Content specialist

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en Content specialist till ett spännande företag inom försäkringar. Låter det intressant? Läs då vidare!

I rollen som Content specialist Marketing Automation skriver du texter och väljer bilder för vår automatiska bearbetning, främst e-post, sms men även andra kanaler som webb, postalt. Du har kunskap och erfarenhet av hur man skriver texter till alla delar i kundresan för olika målgrupper, från att välkomna, vårda till att växa. Du har bra känsla för digital kundupplevelse och försäljning.
 
Du kommer att ingå i ett tvärfunktionellt team i ett nära samarbete med Marketing Automation Specialists, produktägare, produktspecialister, kund- och digitala analytiker. Vi har flera team som arbetar med innehåll, text och bild både i Stockholm och i resten av landet så du kommer att ha flera kollegor inom området.

Arbetsuppgifter

Vi arbetar tillsammans i gruppen med 23 självständiga bolag – din uppgift är att ta fram innehåll som fungerar för alla, från norr till söder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillsammans med arbetsgruppen analysera behovet och möjligheterna och därefter ta fram innehåll till automatiska kunddialoger, nyhetsbrev och utskick till befintliga kunder. Du kommer även att producera och uppdatera innehåll till landningssidor. Du deltar i arbetet att ta fram smarta flöden som backas med innehåll som träffar rätt och attraherar våra kunder, du gillar att testa och se vilket innehåll som fungerar och som ger effekt.
Fler exempel
• Ansvara för kommunikation av produkter, tjänster och erbjudanden till befintliga kunder genom automatisk bearbetning.
• Utveckla, förfina och testa innehåll för att öka konvertering
• Delta i arbete för att ta fram content- och dialogstrategier
• Produktion och uppdatering av landningssidor
• Ta fram A/B-tester för dialogsteg
• Ansvara för innehållets effekt
• Tillsammans med analytiker och arbetsgruppen ta fram hypoteser baserade på utfall

Erfarenhet Minst 2 års erfarenhet innehållsproduktion för automatisk bearbetning främst e-post, men även andra digitala kanaler
Har erfarenhet av att ta fram budskap i olika delar i kundresan och till olika målgrupper
God kunskap av arbete i MA-system, CMS
God kunskap i Photoshop
Mycket god kunskap i svenska

Personliga egenskaper

Vi tror att du är riktigt vass på att skriva innehåll, har ett öga för visuell design och är genuint intresserad av hur bra innehåll kan skapa och utveckla kundlojalitet. Du gillar att jobba i team, är bra på att lyssna in och ta in andras åsikter likväl som du är övertygande och kan argumentera för dina idéer och utifrån din erfarenhet. Du är van att hålla i och driva processer framåt. Du är diplomatisk, prestigelös och är bra på att nätverka.
 
Tidplan och omfattning

Start: Omgående
Slut: 2023-06-30
Omfattning: 100%

Intresserad?

För att söka tjänsten skickar du in CV och personligt brev via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta konsultchef Anne Tunhammar via e-post: anne.tunhammar@humancapital.se.
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!
Vi ser fram emot din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Human Capital Group Hcg AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2023
  • Ansök senast: 14 mars 2023

Liknande jobb


21 november 2024

14 november 2024

12 september 2024

24 oktober 2023