OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gedigen erfarenhet och omsorg om detaljerna gör oss unika. Våra restauranger är mötesplatser fulla av konst, musik och historia. Kärleken till mat och råvaror är en del av vårt DNA och vi drivs av att skapa en gästupplevelse utöver det vanliga. Vi har höga förväntningar på dem som arbetar hos oss och vi är väldigt stolta över att vår personal är den bästa som finns. Som Content Specialist är ditt ansvar ur en kommunikatörs perspektiv, att bevara denna kultur och bidra till tillväxt genom att inspirera fler till att upptäcka och besöka våra restauranger och butiker.
Om rollen och teamet
Vi söker en skicklig skribent med en digital spets som vill vara med och forma morgondagens marknadsavdelning. Den digitala kommunikationen är av stor vikt och din huvudsakliga uppgift är att bidra till tillväxt genom att producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev. Du kommer vara delaktig i varumärkesbyggande, marknadsföringskampanjer och e-handel. Du rapporterar till marknadschef och sitter i trevliga lokaler på Humlegårdsgatan 19A i Stockholm.
Exempel på arbetsuppgifter:
Producera relevant och engagerande innehåll till våra hemsidor, sociala kanaler och nyhetsbrev
Utveckla contentstrategi och innehållsplan för att nå rätt målgrupp och öka konvertering
Analysera och rapportera relevanta nyckeltal kopplat till ditt arbete och bygga insikter baserade på data
Kontakta journalister och distribuera nyhetstips och pressmeddelanden samt uppdatera innehåll i vårt pressrum
Så här tror vi att du är
Vi tror att du är van att hantera olika kommunikationskanaler och har ett kommunikativt tänk där du anpassar budskap och tonalitet efter målgrupp och syfte. Att skapa content och intervjua för storytelling har du erfarenhet av. Du arbetar datadrivet, skapar framgångsrika samarbeten och har förmågan att få med dig andra i dina idéer. Som Content Specialist hos Svenska Brasserier får du delta i många intressanta utvecklingsprojekt tillsammans med olika kontaktytor, internt och externt.
Vi söker dig som har
Något eller några års erfarenhet från liknande roll med fokus på att skriva och producera innehåll till web och digitala kanaler
Ett datadrivet mindset med dokumenterad erfarenhet av att arbeta i Google Analytics
Hanterar enklare formgivning i Indesign och har grundläggande kunskap i fotografering och bildbehandling.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Relevant utbildning inom kommunikation och/eller marknadsföring, digital marknadsföring, från högskola eller motsvarande, t ex Berghs, Hyper Island eller IHM
Mer om oss
Svenska Brasserier är ett samlingsnamn för Sturehof, Sturehofs Matmarknad, Riche, Teatergrillen, Taverna Brillo, Luzette, AIRA och Emmer på Ulriksdals Värdshus.
I likhet med internationella brasserier har vi inspirerats av stora restauranger med många sittplatser och generösa öppettider, men till skillnad från våra förebilder, har våra restauranger sin utgångspunkt i svensk gastronomi och estetik.
Svenska Brasserier har en värdegrund som vilar på orden: generositet, tillgänglighet, trovärdighet och underhållande.
Besök oss gärna på www.svenskabrasserier.se
Intresserad?
I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM. Vi ser fram emot att få din ansökan med CV via www.kimm.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill nämligen tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.
Som en del av vårt rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.
Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Johanna Nyqwist på jn@kimm.se
Välkommen med din ansökan!