OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digital strategi arbetar med kunders digitala transformation i syfte att skapa bestående resultat för kund avseende affär, människa, process och teknik dvs det värde som skapas, vilka som gör det, hur de gör det samt med vilka verktyg de gör det.
Vi har nu behov av att utöka våra kundteam med en driven och erfaren innehållsstrateg som vill vara med och leva vårt devis- att skapa Resultat.Tillsammans.
Rollbeskrivning:
Som contentstrateg hos DSS hjälper du nya och befintliga kunder med deras kommunikationsutmaningar, från problemställning genom hela processen fram till implementerad strategi.
Du arbetar både strategiskt och operativt i flera olika kund och projektgrupper med ansvarsområdet digital kommunikationsstrategi i egna, förtjänade och betalda digitala mediekanaler.
I rollen som Contentstrateg har du ett ansvar för den kommunikativa helheten samt kommunikationsplattformarna kopplat till de kundresor vi arbetar med. Du samverkar med våra digitala strateger och säkerställer att den anpassade kanalkommunikationen hålls ihop med den övergripande strategin. Du är ofta en viktig röst både in i kunds organisation så väl som in i vår egen i att belysa behov av- och genomföra- förbättringar i kommunikations- och informationsdelning
Vem vi söker:
- Vi söker helst dig som är en erfaren contentstrateg. Gärna minst 10 års arbete med innehåll och kommunikation på både ett strategiskt och taktiskt plan.
-Du har erfarenhet av konsultroll och har jobbat operativt med att lägga contentstrategier och med att utforma- och kravställa på anpassat innehåll för olika kanaler.
- Du är affärsorienterad och har förmågan att förstå strategier, affärsperspektiv och hur digitala plattformar kan lösa övergripande problem och realisera affärsmål.
- Du är trygg i dig själv och är van att presentera- och argumentera för vald strategi
- Du är pedagogiskt och du har inga problem med att hålla föredrag, moderera workshops på ledningsnivå samt leda mera juniora kompetenser i löpande operativt arbete.
- Du är positiv och lugn och och räds inte att jobba med stora kunder som har utmaningar med organisation och interna processer.
- Du har erfarenhet av att ”paketera” kunskap och arbetssätt till ett attraktivt och säljbart konsulterbjudande.
- Du vill vara med och bygga ett bolag som vill göra skillnad för kunderna.
- Du tycker om att arbeta både självständigt och i team.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Att förstå nya och befintliga kunders övergripande varumärkesstrategi och affärsutmaningar. Att hitta lösningar på dessa genom att skapa rätt contentstrategi och förutsättningar för implementering, mätning och uppföljning enligt DSS arbetsprocess.
- Ge våra kunder tydliga strategiska rekommendationer gällande content promotion för maximal spridning i betalda, egna och förtjänade mediekanaler.
- Hjälpa våra kunder att organisera sig och sitt innehåll på effektivast möjliga sätt för maximal effekt till lägsta kostnad. Bistå teamkollegor med att implementera ”Best practise” hos DSS kunder.
- Stötta och samverka med kundteamet avseende innehållsstrategin till kund
- Planera, genomföra research och workshops gällande DSS kunders arbete med content och kommunikation.
- Skriva för och publicera i digitala kanaler - både för kunder och i DSS egna kanaler.
- Vara delaktig i att forma DSS som bolag och varumärke på marknaden.