OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sodexo är världsledande inom Quality of Life Services – service för livskvalitet. Med våra integrerade lösningar täcker vi ett brett servicebehov för företag, institutioner och offentlig sektor. Vi bidrar med att öka de anställdas välmående, effektivisera verksamheten och säkerställa att alla viktiga servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser.
Som Contract Manager är du underställd Distriktschefen. Ditt arbetsområde är främst norrlandskusten mellan Luleå och Sundsvall samt Jämtland.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• Arbeta i linje med Sodexos mål, verksamhetsidé och policys och bidra till att distrikten når sina mål
• Planera, boka samt genomföra kundbesök på prospekterade kunder, nykundsbearbetning och befintliga kunder i nära samarbete med affärsutvecklaren
• Uppnå egna säljmål
• Aktivt bidra i gemensamma marknadsaktiviteter
• Skapa attraktiva och affärsmässiga avtal till kunder
• Inom driften skapa positiva och väl fungerande uppstarter för kund och medarbetare
Önskvärda kvalifikationer
• Vi ser att du har erfarenhet av försäljning och kundbearbetning samt har stort kundfokus.
• Erfarenhet av god affärsetik samt sälj- och förhandlingsteknik är meriterande.
• Erfarenheter från Servicebranschen är meriterande, i nuvarande organisation levereras följande tjänster; städtjänster, fastighetstjänster, arbetsplatstjänster, måltider och vending.
• Du trivs med att på ett målinriktat sätt skapa kontakter och goda relationer såväl internt som externt.
• Du driver affären framåt genom att etablera positiva och väl fungerande uppstarter för kund och medarbetare.
• Du är intresserad av och förstår kundernas verksamhet och utmaningar. Vidare har du goda kunskaper inom ekonomi och upprättande av affärsavtal.
• Du har utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande.
• Körkort och egen bil är ett krav.
Personliga egenskaper
• Som person är du Engagerad, Uppmärksam och Pålitlig.
• Du drivs av att vara aktiv i affären och tar egna initiativ.
• Vidare har du en förmåga att se nya affärsmöjligheter och är ihärdig i ditt sätt att arbeta.
• Din positiva attityd skapar bra affärsmässiga resultat, där fokus är att matcha genom arbete.
Ansökan och övrig information
Anställningsform: Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningsdatum: Enl Överenskommelse
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Befattningens placering: Vårt kontor i Umeå
Sista ansökningsdag: 2014-09-30
Vi utvecklar, leder och levererar tjänster till företag, institutioner och offentlig sektor. Vi erbjuder allt från reception, säkerhet och städning till måltidstjänster, måltidskuponger och facility management. Med verksamhet i Sverige, Finland, Norge och Danmark omsätter vi 7,5 miljarder kronor och sysselsätter 11 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46 8-5788 5622
MariaNordström, Housekeeper
LindaJaensson,
08-5788 5938
IngelaLundström, Receptionschef
090-108749
MariaWestman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Ingela Lundström, Receptionschef
090-108749
Jimmy Andersson, Restaurangchef
46-8-5788 5622
Carina Runermark, Arbetsledare
08-57883069
Maria Westman, Reception/Fackligt ombud
090-108700
Tommy Öhman,