OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.
Vi som jobbar i teamet teknisk kommunikation (en del av Operativ IT som går under Digitaliserings- och transformationsenheten) är tolv medarbetare som tillsammans ansvarar för den radio- och fiberkommunikation som behövs för att hantera E.ONs elnät. Vi medverkar i regionnätsprojekten och har som syfte att leverera, designa och förvalta ett pålitligt kommunikationsnät för att kunna styra, övervaka och drifta våra stationer och vårt elnät. Vi jobbar för en kommunikationsinfrastruktur med hög leveranssäkerhet för att minska avbrotten och dess kundpåverkan.
Regionnät dubblerar sin investeringstakt under de kommande sex åren för att möta ett ökat elbehov och driva energiomställningen till ett hållbart samhälle. För att möta nya krav i samband med digitaliseringen och utvecklingen av näten står vår avdelning inför en omfattande modernisering av kommunikationsinfrastrukturen. Nu söker vi dig som vill vara med oss på den resan!
I rollen som Contract Manager har du ett affärsansvar för samtliga inköps- och leverantörsavtal inom Teknisk kommunikation kopplat till teknisk utrustning och fiber- och radiotjänster. Det omfattar ramavtal för inköp av kommunikationsutrustning, ramavtal för fiber in- och uthyrning, avtal för service- och underhållsarbete av utrustningen, entreprenörsavtal och avtal för inplacering i mast. Du driver också den ekonomiska planeringen, följer upp avtal och förhandlar fram nya eller förlängda avtal i samarbete med vår inköpsavdelning. Rollen innefattar även administrativt arbete så som fakturering, beställningar och hantering av beslutsunderlag.
För att ha rätt förutsättningar för rollen tror vi att du har erfarenhet inom samtliga delar av avtalshantering och kunskaper kring de ekonomiska delarna av såväl affärsprocessen som den löpande verksamheten. För att kunna kommunicera tekniska behov tror vi också att du har god förståelse för hur elnäten är uppbyggda och fungerar samt för den transformation vi som elnätsägare är i just nu.
Vårt arbete präglas av att hålla det vi lovar och därför söker vi dig med leveransfokus som tar ansvar för att nå resultat. Att få jobba i en bransch där såväl hållbarhet som långsiktighet är högt på agendan tycker du är extra roligt. För att trivas i rollen tror vi också att du tycker om att jobba med breda kontaktytor såväl internt som externt och du kan på ett strukturerat sätt hantera att ha många bollar i luften.