OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att arbeta på Saab Saab är ett möjligheternas företag. Ett företag där du som medarbetare får stort ansvar och goda utvecklingsmöjligheter. Men också ett företag som respekterar varje människas behov av ett liv utanför arbetet. Vi är stolta över att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare, något som alla medarbetare bidrar till. Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har 13 800 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen. Din arbetsplats Saab Security, en affärsenhet inom Saab-koncernen, utvecklar och säljer system för att effektivisera och skydda samhällskritiska flöden, som till exempel kontroll och övervakning av samhällskritisk infrastruktur. Vi arbetar bland annat med säkerhetslösningar för polis, räddningstjänst, flygplatser, kärnkraftverk och andra viktiga skyddsobjekt. Våra lösningar ligger i teknikens framkant där det ställs höga krav på säkerhet och tillgänglighet. Vi finns på flera orter i Sverige och även i Sydafrika och Australien. Du blir en del av avdelningen Sourcing & Contract Management som idag består av sju personer vars främsta uppgift är att stödja affärsenheten i kommersiella frågor samt att säkra affärsenhetens avtal med kunder och leverantörer. Din roll I rollen ingår att [ * författa och granska avtal exempelvis avsiktsförklaringar, leveransavtal, köpeavtal och samarbetsavtal. * identifiera och minska kommersiella risker i affärsenhetens åtaganden och att se till [affärsenhetens åtaganden säkerställs i avtal med underleverantörer. * att vara delaktig i förhandlingen med potentiella samt existerande kunder. * självständigt förhandla och i avtal dokumentera villkor med underleverantörer. * agera som juridisk rådgivare till affärsenheten. Sammanfattningsvis ingår i rollen att minska kommersiella risker och att försäkra att affärsenheten får så bra villkor som möjligt i avtal med kunder och underleverantörer. [Förhandlingar med kunder och leverantörer är en viktig del av arbetsuppgifterna vilket innebär att tjänsten medför resor både inom och utanför Sveriges gränser. Dina kvalifikationer Du har en jur. kand. examen alternativt en affärsjuridisk kandidatexamen. Viktigt är också att du har ett starkt intresse för och en förmåga att kunna göra affärer.[Meriterande är erfarenhet av medverkan i affärsförhandlingar samt kunskap och förståelse kring kommersiell avtalsrätt och sälj- och upphandlingsprocesser. Vi värdesätter även om du har ett intresse för teknik. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Som person är du driven, analytisk, noggrann och har förmågan att kunna arbeta självständigt. Rollen innebär samverkan med olika delar av företaget och ställer därför höga krav på att du är utåtriktad och kommunikativ.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595