Contract Manager till kund i Skellefteå

Contract Manager till kund i Skellefteå

Arbetsbeskrivning

Drivs du av att arbeta med avtal och kontrakt? Vill du vara en del av ett ledande företag inom hållbar teknologi som utvecklar banbrytande batterilösningar för en grönare framtid? Sök till rollen som Contract Manager redan idag!

Till vår kund i Skellefteå söker vi nu en engagerad Contract Manager som kommer att spela en central roll i upphandlingsprocessen. Vi söker dig som har erfarenhet av kontraktshantering och administration inom byggbranschen.
Arbetsuppgifter
Som Contract Manager kommer du att;

• Upprätta och standardisera kontrakt. Du kommer att upprätta kontrakt med relevanta bilagor och mallar för varje upphandling
• Vara ansvarig för att förhandla och administrera ändringsorder
• Agera huvudsaklig kontakt mellan upphandling och projektkontroll
• Administrera kontrakt fram till slutgodkännande och slutredovisning
• Vara ansvarig för att sätta rutiner för kontraktsadministration
• Utarbeta avtalsbrev.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som Contract Manager ser vi att du har;

• Minst 5 års relevant erfarenhet av liknande roll
• Kandidatexamen eller magisterexamen i relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God kännedom och kunskap om svenska (skandinaviska) upphandlingsrutiner
• Kunskap om allmän kontraktsadministration med erfarenhet av standardavtal.

Det är meriterande om du;

• Har kunskap om allmänna bestämmelser för byggnads-, anläggnings- och installationsarbeten samt för elektrisk/mekanisk utrustning och installationer, t.ex. AB 04, ABT 06, ABK 09
• Har erfarenhet från svenska bygg- eller industriorganisationer.

Andra kvalifikationer kan beaktas och kommer att bedömas från fall till fall.
Du erbjuds
Du erbjuds ett konsultuppdrag via Jurek Talets hos vår kund i Skellefteå. Uppdraget gäller initialt i 12 månader med möjlighet till förlängning. Stationeringsort för uppdraget är i vår kunds lokaler i Skellefteå.

Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Emelie Kumlin på emelie.kumlin@jurek.se.

Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.

Om verksamheten
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2024
  • Ansök senast: 6 oktober 2024

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024