OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har erfarenhet av service och administration, som vill arbeta i en roll med flera kontaktytor. Siemens utökar teamet i Mölndal med en Contract & Sales Coordinator. Vi letar efter dig som är proaktiv och engagerad och som trivs i en roll där kund är i fokus!
OM TJÄNSTEN
Bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agendan. Du kommer ingå i det svenska teamet där du proaktivt arbetar med administrativ service och support till Siemens kunder, säljare och samarbetspartners. Du erbjuds ett varierande och självständigt konsultuppdrag i ett team på 6 personer.
I din roll kommer du att vara delaktig i och arbeta med ett projekt, då Siemens precis har påbörjat outsourcing för delar av avtalsadministrationen i Mölndal till företagets Globala Business Support i Polen.
Du erbjuds
* Bli en del av en öppen och dynamisk arbetsplats med fokus på professionell och personlig utveckling
* En roll i en internationell miljö
Du kommer att vara anställd av Academic Work och jobba för Siemens. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Rollen är kunnig inom serviceavtalsprocessen vilket är inom komfort respektive Brand/Säkerhet. De ansvarar för att hjälpa Siemens samarbetspartner, Servicekontraktsadministrationen att göra rätt i administrationsprocessen. I rollen arbetar man nära sälj och tekniker och skapar avtalsunderlagen externt och internt tillsammans samt tar fram egna avtalsförslag tillsammans med motpart med teknisk kunskap, tekniker. I din roll kommer du även att:
* Arbeta med arkivering av serviceavtal (papper samt digitalt)
* Hantera genomgång, logg och kontroll av Siemens aktiva serviceavtal
Rollen är flexibel och måste kunna växla mellan olika fokusområden (service, kundfokus samt eknonomi) vid behov.
VI SÖKER DIG SOM
* Avslutad eftergymnasial utbildning i relevant område
* Tidigare erfarenhet av administrativt arbete
* God systemvana
* Goda kunskaper i svenska och engelska då kommunikationen internt sker på båda språken
Meriterande för rollen:
* Fördel är om du tidigare har arbetat med SAP
Som person är du:
* Flexibel
* Serviceinriktad
* Noggrann
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse, gärna i augusti
* Omfattning: Heltid
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Siemens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Siemens här.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231