OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta på ett internationellt företag i en roll med goda utvecklingsmöjligheter? Är du strukturerad, kommunikativ och trivs i en roll där du är spindeln i nätet? Då är du rätt person för tjänsten som Contract Support! Sök redan idag då urvalet sker löpande.
CBRE fortsätter att växa och vi söker nu CBRE en Contract Support till en av våra kunder som sitter i nya moderna lokaler i Frösunda, Solna. Teamet som vi nu rekryterar till karaktäriseras av ett härligt gäng som gillar att ha roligt på jobbet, hjälpa varandra men framför allt jobbar för att ge kunden exceptionell service. Din huvudsakliga uppgift innebär ett ekonomiskt ansvar för kundkontraktet där din roll bland annat är att säkerställa att villkoren i vårt kundkontrakt efterföljs ur ett ekonomiskt perspektiv runtom på de fyra nordiska länderna för kunden.
Du arbetar med löpande uppföljning och säkerställer att den lagda budgeten hålls. Du samlar in, analyserar och följer upp data som ligger till grund för beslut som leder till att finansiella mål uppfylls. I rollen ingår att medverka i möten med kund samt vid avstämningsmöten med leverantörer. Som Contract Support rapporterar du till vår Nordiska teamledare som också sitter i Solna. Du kommer även att arbeta nära Finance och Operationsavdelningar. Arbetet sker för det mesta självständigt men kräver även god samarbetsförmåga.
Vi är ett värderingsstyrt företag som arbetar utifrån våra värdeord RISE (Respect, Integrity, Service och Excellence). Dessa värderingar har vi med i alla delar av vårt arbete och vi vill att det skall genomsyra allt vi gör liksom att du som medarbetare hos oss också vill leva efter dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Säkerställa att fakturor hanteras och betalas korrekt
Säkerställa att vi fakturerar kunden korrekt och enligt plan
Ta fram underlag, sätta ihop interna och externa månads- och kvartalsrapporter samt presentera dessa till kund och interna intressenter
Utveckla och forma modeller för uppföljning och rapportering för att förbättra standarder för den finansiella hanteringen
Vara behjälplig vid månads- och årsbokslut samt budgetarbete
Ansvara för inköpsprocesser och ha kontakt med befintliga samt nya leverantörer
Medverka och planera avstämningsmöten med kunden och leverantörer samt säkerställa god kommunikation med dessa
Identifiera och synliggöra framtida finansiella affärsrisker och -möjligheter
Agera beslutsstöd och support i diverse affärsmässiga och finansiella frågor
Hantera personalinformation, t.ex. utbildningar, ledigheter, schemahantering och sjukfrånvaro
Vi söker dig som är/har:
ordningsam, strukturerad och analytisk
utbildad ekonom eller motsvarande och har 1-2 års erfarenhet av ovanstående uppgifter
erfarenhet av att bygga starka relationer, både internt och externt, och agera professionellt i alla lägen
mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från ekonomi- och affärssystem
goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
kan arbeta självständigt men också i team
erfarenhet från Microsoft Dynamics Ax är meriterande
erfarenhet av redovisning och rapportering är en fördel
För att lyckas i rollen är du proaktiv och lösningsorienterad. Du är prestigelös, har en positiv inställning och trivs med att arbeta i en organisation där du har många kontaktytor, varför ditt sätt att knyta kontakter är viktigt. Vi värdesätter att du har stort kundfokus, är ansvarstagande och pålitlig. Du stimuleras av en miljö som utmärks av stort engagemang och där förmågan att hantera snabba förändringar och kommunicera är av stor betydelse.
Vi erbjuder en omväxlande tjänst i en global organisation med stora utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du vara med på den spännande tillväxtresa och förändringsprocess som företaget för närvarande genomgår. Vi är stolta över att LinkedIn 2017 utsåg CBRE till ett av världens 20 bolag där talanger helst vill arbeta och att Forbes 2018 valde ut CBRE till en av de bästa arbetsgivarna för kvinnor.
Tjänsten är på deltid, 50% med placering i Solna. Arbetstimmarna kan fritt fördelas mellan måndag till fredag under sedvanliga kontorstider. Start snarast möjligt.
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då är du varmt välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med vårt urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, 2021-11-09.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Karolina Kelava, Teamledare, 072-5038960.
Välkommen med din ansökan!