OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Control Tower erbjuder utvalda kunder unik service som ger betydande mervärden för kunden. Control Tower möter lokal försäljningsavdelnings liksom KAM:s struktur i branschindelning och arbetar med kundsegmenten Automotive, Fashion/Retail och Industry. Dessa kunder har en kontaktyta för alla typer av frågor vilket ställer höga krav på styrning och kontroll av informationsflödet. Vi söker nu en medarbetare till avdelningen för Automotive som totalt består av 7 personer.
Som medarbetare på Control Tower kommer du att:
* Arbeta inom den dagliga produktionen som består av handläggning av import-, export- samt inrikes försändelser
* Dagligen genomföra standardbokningar, avvikelserapporteringar till kund, hjälpa till med sökning, bokning av avvikande transporter samt hantera övriga produktionsfrågor
* Säkerställa lastkapaciteten till bokade volymer och följa upp dessa, samt utreda avvikelser
* Viss ekonomisk uppföljning och fakturering kan förekomma
En stor del av arbetet innebär problemlösning vilket gör att det ställs höga krav på att du kan serva våra kunder och lösa uppgifter på ett lugnt och metodiskt sätt. Du bör ha en god förmåga att hantera flera ärenden samtidigt och samarbeta såväl med närmaste kollegor som övriga roller i organisationen. Då tempot på avdelningen Automotive stundtals växlar är det viktigt att du kan skapa och hålla struktur i ditt arbete samt har förmågan att prioritera.
Vidare tror vi att du:
* har ett inre driv och är lösningsorienterad
* har ett professionellt bemötande gentemot våra kunder och kollegor
* har god analytisk förmåga med ett granskande och drivande arbetssätt
* är metodisk, noggrann och välorganiserad
* har stor känsla för kundservice och gillar dynamiken som daglig tät kundkontakt innebär
* behärskar MS Office
* behärskar engelska och svenska i både tal och skrift då vi har kontakt med våra agenter runt om i Europa
* har som minst gymnasiekompetens
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Göteborg.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Ola Lindqvist, Network & Linehaul Manager, via ola.lindqvist@dbschenker.com
Skicka gärna din ansökan senast 23 december. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!