OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sjöbo har vi höga ambitioner. Vi är en expansiv kommun mitt i södra Skåne. Här bor 18 000 invånare som har nära till den omväxlande naturen och många olika boendeformer att välja på. Bra kommunikationer och nyföretagaranda bidrar till att Sjöbo är en kommun i stark utveckling. ARBETSUPPGIFTER Kommunens ekonomiavdelning svarar för kommunens ekonomistyrning innefattande de övergripande processerna kring budget, uppföljning, redovisning, bokslut och finansfrågor. Utveckling och förnyelse är viktiga inslag i vårt arbete. Vi erbjuder ett intressant och spännande arbete med möjlighet att vara med och påverka kommunens utveckling. Vi söker Dig som är intresserad av att samordna och utveckla det övergripande budget och uppföljningsarbetet i samverkan med förvaltningarna. Som controller arbetar du självständigt med dessa frågor och förväntas driva utvecklingen inom området. Som en del av uppdraget ingår att utveckla resursfördelningsmodeller, arbeta med omvärldsanalyser samt utveckla målstyrningen. Du kommer att serva kommunens politiska ledning och tjänstemannaledningen med analyser och beslutsunderlag inom ditt ansvarsområde. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har högskoleexamen med ekonomisk inriktning. Du har erfarenhet av kvalificerat budget- och uppföljningsarbete, gärna från kommun och är självgående. Du ska vara analytisk och det är viktigt att du förstår och kan dra slutsatser av komplicerade samband med siffror som grund. Vidare förutsätts att du har initiativkraft och har lätt för att samarbeta samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du ska ha känsla för detaljer och samtidigt kunna se helhet och sammanhang. Hög IT-vana och goda kunskaper i Microsoft Office är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Redovisningschef Göran Hjelm
0416-271 10