OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Åtvidabergs kommun ligger mitt emellan kust och storstad med goda kommunikationer och pendlingsmöjligheter. Här får du tillgång till vacker natur och ett rikt friluftsliv.
Inom kommunen arbetar runt 900 engagerade medarbetare tillsammans för att medborgarna ska få bästa möjliga service. Varje medarbetare är en viktig del i kommunens arbete som präglas av framåtanda och mod att prova nya, hållbara lösningar. Vi lär av varandra och tar tillvara på kompetenser inom organisationen. I Åtvidabergs kommun får du möjlighet att utvecklas och växa i din yrkesroll.
I rollen som controller är du placerad på ekonomienheten som tillhör kommunledningsförvaltningen. Ekonomienheten arbetar med budget, uppföljning, ekonomistyrning, upphandling och redovisning på ett professionellt och utvecklingsinriktat sätt för stödja kommunen, kommunägda bolag och kommunalförbund i deras verksamheter.
Uppdraget är inriktad mot Vård- och omsorgsförvaltningen där du ansvarar du för processen - budget och ekonomisk uppföljning. Du kommer att arbeta med fördjupade analyser samt utveckling av verktyg och rapporter för att stödja kommunens olika verksamheter. En del av ditt uppdrag blir att utveckla den ekonomiska styrningen och du är en drivande kraft och resurs för ledningen.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kommunens chefer och får en viktig rådgivande och konsultativ roll i frågor som rör styrning och ekonomisk uppföljning. I din roll skapar du förståelse hos verksamhetsföreträdare för det ekonomiska perspektivet.
Som controller är du också en del av ekonomienheten och arbetar med övergripande ekonomifrågor tillsammans med övriga kollegor. I ditt arbete ingår även viss redovisning.
Vi söker dig som har en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning med inriktning ekonomi. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med ekonomi- och styrningsfrågor. Vi ser att du har fördjupad kunskap inom budget och ekonomisk uppföljning. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kommunal ekonomi eller bemanningsekonomi.
Vi söker dig som är van att driva processer och har ett strukturerat arbetssätt. Du delar med dig av din kunskap till andra på ett pedagogiskt och lättillgängligt sätt. Du har god analytisk förmåga och kan ifrågasätta på ett konstruktivt sätt. Du trivs med att arbeta självständigt men ser fördelarna av ett nära samarbete med kollegor.
Vi erbjuder dig fördelarna av att arbeta i en kommun med korta beslutsvägar och ett uttalat helhetsperspektiv. Du erbjuds ett uppdrag där du kommer att utföra ditt arbete nära kommunens chefer och får därmed en god inblick i kommunens strategiska frågor. Du får stora möjligheter att utforma arbetet utifrån dina kunskaper och erfarenheter med fokus på verksamheternas behov. Det ekonomiska perspektivet genomsyrar våra verksamheter, där du och dina kollegor har viktiga strategiska roller.
Om anställningarna
Anställningen är en tillsvidare anställning på 100 % med tillträde enligt överenskommelse.
Ansökan
Skicka in din ansökan senast 23 juni, men vi kallar till intervjuer fortlöpande så vänta i med din ansökan!
I Åtvidabergs kommun eftersträvar vi jämställdhet varför vi gärna ser en personalsammansättning som även speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar sökande som bidrar till detta.
Vi sköter hela rekryteringsprocessen själva och önskar därför denna gång inte några ytterligare erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Salmela-Trosell, Områdeschef IFO
0120-83 128
Angelica Bäck, Kontaktperson SSR
0120-83100 (vxl)
Robert Bredberg, Barn- och utbildningschef
070-2117317
Karin Almkvist, Vårdförbundet
0702-48 26 53
Ida Bergström, Enhetschef
070-224 19 68
Therese Nyman, LSR
070-221 79 27
Linda Ljungqvist, förvaltningschef vård- och omsorg
0120-83201
Maria Björk, Vision
0738-30 12 46
Eva Sagmar, Kommunal
0120-146 79
Sandra Norrman, Vårdförbundet
0120-832 47