OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker en driven och proaktiv verksamhetscontroller till huvudkontoret i Varberg. Du kommer att arbeta och bistå med dina kunskaper i vår säljorganisation och på ekonomi- och inköpsavdelning.
Exempel på arbetsuppgifter är:
Inköps- och försäljningsbudgetering, prognos och uppföljning av dessa.
Kostnads- och resultatuppföljning.
Analys och löpande uppföljning av nyckeltal, priser och bruttovinst för Scorett-gruppens samtliga affärsområden.
Kontinuerligt följa upp, analysera och rapportera försäljning, lagerstatus, kommande köp, prisnedsättningar och tillköp.
Kontinuerligt jobba med förbättringar av administrativa rutiner inom tjänsten.
Bakgrund och kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande och du har antagligen arbetat några år med liknande arbetsuppgifter som ovan. Du har en bra analytisk förmåga och du är duktig på Excel. Du kan jobba självständigt, är flexibel och triggas av en dynamisk arbetsmiljö med högt tempo och korta deadlines.
Vi använder Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations som affärssystem. För analys och rapportframställande används Power BI och SQL server men även Excel. Erfarenheter från dessa system eller liknande är mycket meriterande.
Det är naturligtvis också en stor merit om du arbetat med detaljhandel och försäljning sen tidigare.
Tjänsten
Tjänsten är heltid. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Placeringsort är på vårt huvudkontor i Varberg. Ange gärna löneanspråk.
Välkommen med din ansökan!