OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en värd full av möjligheter! Specialfastigheter är ett statligt ägt bolag som äger, utvecklar och förvaltar bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Det är speciella verksamheter som ofta utgör viktiga samhällsfunktioner och som ställer höga krav – framför allt på säkerhet och hållbarhet. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,1 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 30 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Ystad i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 170 medarbetare.
Arbetsuppgifter
Vår projektvolym ökar vilket gör att du blir en viktig resurs på vår ekonomi och controllingavdelning där det idag jobbar nio personer. Tjänsten som junior controller innefattar en rad ekonomiadministrativa arbetsuppgifter, där du får möjlighet att jobba nära vår projektverksamhet. Du kommer bland annat att stötta våra projektledare med kostnadsfördelning inom projekt, ekonomiska ombokningar och rättelser samt stöd vid projektuppstart och avslut.
I jobbet ingår att
• Granska leverantörs- och kundfakturor samt tillhörande underlag.
• Administrera underlag vid exempelvis bokslutsspecifikationer.
• Stötta verksamheten i våra system, exempelvis Hypergene.
• Agera verksamhetsstöd i ekonomiska frågor och rutiner.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad ekonom med minst en eftergymnasial utbildning. Du har god förmåga att förstå ekonomi i ett helhetsperspektiv och du får gärna ha erfarenhet av fakturering och redovisning. För att trivas med uppdraget bör du ha ett strukturerat arbetssätt och tycka om att ha en administrativ roll. Du har troligen tidigare haft roller med många kontaktytor i organisationen. Som person söker vi dig som är flexibel och har förmåga att anpassa dig efter nya förutsättningar, har god samarbetsförmåga och erfarenhet av ett serviceinriktat arbete.
Kvalifikationer:
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
• Goda kunskaper i MS Office och mer specifikt Excel.
• Ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har:
• Ett par års erfarenhet inom redovisning.
• Erfarenhet av Agresso.
• Erfarenhet av Hypergene eller andra liknande projekthanteringssystem.
Placering
Din placeringsort är Linköping men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innebär tjänsten en del resor.
Ansökan
Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdag är 3 oktober september men urval sker löpande.
I och med att våra hyresgäster bedriver säkerhetskänslig verksamhet och med hänsyn till våra egna höga krav på säkerhet så utför vi en särskild säkerhetsbedömning genom att genomföra ett säkerhetsprövningssamtal och ta del av lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Vi genomför även drogtest genom vår företagshälsovård innan anställning. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3).
Fackliga företrädare
Akademikerföreningen, Sofia Nilsson, 010-788 62 48
Unionen, Lena Germundsson, tel. 010-788 62 40
SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltare Peter Schön
0725-60 13 42
Förvaltningschef Tommy Svärd
013-24 92 08
Förvaltare Anders Axelsson
019-20 87 45
070-323 19 24
Förvaltare Johan Hilldén
08-692 60 04
Chef Förvaltningsstöd Petter Lundqvist
070-370 69 27
IT-chef Masoomeh "Masse" Antonsson
013-24 92 16
Projektchef Stefan Ljungberg
010-788 62 59
HR-chef Christina Burlin
010-788 62 03
Tomas Edström, Förvaltare
010-788 63 28
Christina Burlin, HR-chef
010-788 62 03