Controller

Controller

Arbetsbeskrivning

På Ågrenska vill vi nu komplettera vårt fantastiska ekonomiteam med en controller som kan medverka till att utveckla vår viktiga verksamhet.

Hos Ågrenska är det sällsynta vanligt och viktigt. Vi är ett nationellt kompetenscentrum och vi vill bidra till att skapa förutsättningar för ett optimalt liv för personer med sällsynta hälsotillstånd och andra funktionsnedsättningar. Ågrenska är vackert beläget på Lilla Amundön, strax söder om Göteborg. Hos oss får barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar, deras respektive familjer och även yrkesverksamma möjlighet att mötas, få ökad kunskap och utbyta erfarenheter.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Controller på Ågrenska kommer dina arbetsuppgifter att vara:

- Samordning av det ekonomiska uppföljningsarbetet kring budget, prognos-, och verksamhetsuppföljning.
- Säkerställande av siffror i såväl resultat- som balansräkning vid rapportering och bokslut.
- Effektivitetsanalys, utveckling och förbättring av KPI:er och processer.
- Proaktivt arbete med förbättringsförslag riktat till övrig organisation samt löpande dialog avseende utfall gentemot budget med ansvariga medarbetare.
- Vägledning i beslut och åtgärder baserat på egen analys, effektivitetsanalyser och effektivitetsförbättringar.
- Aktivt verka fortbildande i ekonomifrågor i ekonomifrågor, ekonomiskt medvetande och ansvarstagande i hela organisationen.
- Framtagning av struktur för analys och rapportering avseende risker i verksamheten.
- Delaktighet i större affärsinitiativ, exempelvis potentiella nyetableringar.
- Aktivt arbeta med och ansvara för utvecklingsarbete av systemplattform och rapporteringsverktyg.


Erfarenhet
För att lyckas i den här rollen ser vi att du har:

- Minst 3 års erfarenhet inom ekonomi, varav 2 år bör varit inom businesscontrol eller annan analytisk tjänst på en ekonomifunktion.
- Relevant examen från universitet eller högskola.
- Ett stort intresse och dokumenterad erfarenhet av att självständigt driva nya initiativ och självledarskap.
- Intresse och kunskap inom affärssystem, BI-verktyg samt mycket goda kunskaper och vana av kvalificerat arbete i Excel är ett krav, då dessa verktyg är en förutsättning för att lyckas väl i tjänsten.


Personliga egenskaper
Då det här är en ny roll kommer du få möjligheten att vara med och forma innehållet samt arbetsprocesser. Det ställer krav på eget driv, ambitioner, flexibilitet samt att du trivs i en miljö där inte allt är på plats. Vi ser också att du är en person som strävar efter att bidra till att arbetsplatsen blir en trevlig och social mötesplats. För att trivas i rollen är du en person som uppskattar arbete med varierade kontaktytor och kan anpassa din kommunikation väl till din motpart samt har en förmåga att vara pedagogisk vid behov.

Anställningsform: Visstidsanställning upp till och med 6 månader

Omfattning: Heltid

Start: Omgående

Ansökningar hanteras löpande. Passar du in på ovanstående profil, ansök redan idag! Datum för sista ansökan 6/3.

Du är också varmt välkommen att kontakta oss med frågor eller funderingar inför din ansökan. Vi berättar gärna mer om Ågrenska och om uppdraget. Frågor om tjänsten besvaras av Zozan Sewger Kvist, VD, 073 512 46 56.

Du ombeds visa upp ett utdrag ur belastningsregister innan påbörjad anställning. Beställ ett redan nu på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/

När du söker denna tjänst godkänner du att vi registrerar dina personuppgifter enligt Ågrenskas personuppgiftspolicy (https://www.agrenska.se/om-oss/personuppgiftspolicy/).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ågrenska
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Postadress

Lillövägen
Hovås, 43602

Liknande jobb


5 november 2024

Controller för anställning hos kund

Controller för anställning hos kund

5 november 2024