Controller

Controller

Arbetsbeskrivning

Har du en examen i ekonomi eller kanske blir klar till sommaren och är redo för att växa i en spännande organisation som står inför en stor energiomställning?

Företagspresentation

Qstar är en helomfattande bränsleleverantör, med ett ben vardera för direktleveranser och tankstationer. Med 320 tankstationer och över 40 000 direktleveranskunder, förser vi dagligen privatpersoner och företag över hela landet med bränsle. Vi kan också stolt titulera oss en av Sveriges mest hållbara drivmedelsleverantörer, och lägger mycket krut på ett sortiment som erbjuder en mängd förnybara alternativ.

Qstar Försäljning AB är i mångt och mycket det ”lilla” bolaget i den stora koncernen med god ekonomisk utveckling och en nettoomsättning på 5,5 miljarder kronor. Vi har en geografiskt spridd organisation med verksamhet i bland annat Norrköping, Gävle, Göteborg och Karlstad med totalt ca 130 anställda. 70-talet av dessa är anställda på huvudkontoret i Norrköping. Verksamheten är en del av den internationella koncernen DCC Plc som bedriver verksamhet inom energi, hälsovård och teknologi. Vår ambition är att vara Sveriges mest kundvänliga bränsle­bolag och strävar alltid efter att ge våra kunder en personlig serviceupplevelse.

Vi är ett företag som hela tiden vill utvecklas och bli bättre. Detta åstadkommer vi genom trovärdighet, omtanke och framåtanda, vilket genomsyrar hela organisationen. Vi tycker att hälsa och välmående är viktigt och satsar därför på att bland annat ge våra medarbetare möjlighet till fysisk aktivitet på betald arbetstid.



Vi söker nu en ny driven Controller med starkt självledarskap och med ett stort intresse för omvärlden och dess påverkan. Qstar kan erbjuda ett omväxlande arbete i en prestigelös verksamhet med tätt samarbete genom hela organisationen.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Rätt person kommer få växa in och utveckla rollen där man bidrar till hela företagets verksamhet. Du tar en aktiv roll i förändringsarbetet, nya produkter, verksamhetsgrenar och lönsamhetsutveckling. Här ges en möjlighet att lära sig väldigt mycket och att utvecklas till att göra olika typer av analyser.



Du ingår i ekonomiavdelningen där ett 20-tal personer jobbar idag. I rollen kommer du bland annat få analysera, följa upp och bevaka resultat, lönsamhet samt verksamhetsplaner och hållbarhetsstrategier. Du formulerar mål, gör prognoser och anger riktlinjer för ekonomiarbetet samt utvecklar planerings- och uppföljningssystem.

Din profil

Som person ser vi att du tar initiativ inom och utanför eget ansvar i syfte att få saker att ske och utmanar status quo samt söker nya perspektiv. Du kommunicerar tydligt, enkelt och effektivt samt utvecklar effektiva nätverk på olika nivåer i och utanför den egna organisationen. Vidare ser vi att du lägger mycket tid och energi på att nå önskat resultat samt hanterar oväntade situationer med bevarat lugn och fokus.

Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha några hårda ”skallkrav” med dig:




- Examen från högskole- eller universitetsutbildning med relevant inriktning inom ekonomi
- Mycket god kunskap i svenska, i tal och skrift
- Mycket god kunskap i engelska, i tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel

Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!


Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.

Vi kommer i urvalet att nyttja personlighetstester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;


Daniel Edqvist på 0721-426923 eller på daniel.edqvist@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång


Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024