OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en Controller
Controller har i uppdrag att aktivt arbeta med verksamheten i fokus och
därigenom för våra kunders bästa. I sitt uppdrag ska våra controllers
huvudsakligen hantera bolagets verksamhetsstyrning och
verksamhetsuppföljning, investeringskalkylering, fastighetsvärdering samt
internkontroll.
Det med en hög servicenivå, god affärsmässighet och med bolagets värdeord
som grund.
Arbetsuppgifter:
• Administrera och vara ett stöd i arbetet med budget och prognos
gentemot bolagets förvaltningsområden samt avdelningar
• Administrera och bistå den företagsövergripande plan o budgetprocessen
• Administrera bolagets fastighetsvärdering
• Bistår avdelningarna vid investeringsbedömningar på kort och lång sikt
samt genomför efterkalkyler
• Statistik; Sveriges Allmännytta, SCB med mera
• Nyckeltal
• Bistå bolagets internkontroll
• Systemägare och förvaltare av BI-systemet Insikt
• Säkerställer omvärldsbevakning av det egna kompetensområdet och att
utveckling sker av såväl kompetens som arbetsuppgifterna inom rollen
• Medverka till att samverkan sker med bolagets övriga avdelningar för
ökad förståelse, utveckling och lärande
• Arbeta ihop med övriga medarbetare på avdelningen för avdelningens
bästa och därmed vara back-up när behov upp
Krav för tjänsten:
Ekonomisk högskoleutbildning är ett krav och inriktning mot controlling,
redovisning, fastighetsekonomi eller finansiering är meriterande. Flera års
erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Meriterande att ha erfarenhet ifrån
fastighetsvärdering.
Vi ser gärna att du har kunskap i våra system Insikt, Vitec och Stratsys samt
mycket goda kunskaper i Excel. Därutöver goda kunskaper i Office-paketet. Om
inte erfarenhet av dessa system så är det viktigt med kunskaper i något annat IT baserat affärssystem.
Vidare ser vi gärna att du har kunskap och erfarenhet från någon projektmodell
likaså att du är bekant med begrepp och uppdrag av att vara systemägare och
systemförvaltare.
Personliga egenskaper:
• Självgående: Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt
angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Stabil: Är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Behåller ett
realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker.
• Initiativtagare: Tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat.
• Strukturerad: Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt
sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
• Kvalitetsmedveten: Är noggrann och väl medveten om mål och
kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt vid att man lever upp till dessa.
• Numerisk analytisk förmåga: Förstår numeriska underlag. Löser
numeriska uppgifter snabbt och korrekt.
• Samarbetsförmåga: Arbetar bra med andra människor. Relaterar sig till
dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser
konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Lojal: Uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och/ eller
organisationen.
Vad vi erbjuder:
Ett konsultuppdrag på heltid med start 7 augusti 2023 tom 22 december 2023. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta konsultchef Karin Thorstensson på karin.thorstensson@jurek.se
Då urvalsprocessen och intervjuer sker löpande är du varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se.
Om Jurek
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52