OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Carpenter Co. grundades 1950 och är en av världens största tillverkare av komfortprodukter. Som innovatör, tillverkare och leverantör av skum, fiber och kemikalier strävar företaget efter att göra världen hälsosammare, säkrare och bekvämare.
Carpenter betjänar också en diversifierad global marknad med kemiska polyuretanlösningar, polyesterfibrer och isoleringsmaterial genom ett nätverk av mer än 70 produktionsplatser. Våra 6 500+ anställda över hela världen strävar efter att tillhandahålla de mest innovativa produkterna och lösningarna med fokus på att förbättra kvaliteten på människors liv samtidigt som de är en god förvaltare av våra resurser.
https://carpenter.com/en/about/
Din profil
Vi söker dig som har en universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi, finans, business administration eller liknande. Det är meriterande om du har erfarenhet av ekonomistyrning inom större komplexa verksamheter och du har en god kommunikativ förmåga på både svenska och engelska.
För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt samt god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du kan förklara komplicerade ekonomiska samband på ett pedagogiskt sätt. Vidare har du en mycket stark analytisk förmåga och vill alltid leverera i tid och med hög kvalité.
Som person är du positiv och nyfiken. Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av liknande arbete.
Dina arbetsuppgifter
• Bokslutsarbete
- Delaktighet och behjälplig till shared service i polen vid bokslut
- Analys av bokslut
- Presentation av bokslut
• Legala ärenden, SCB/Skatteverket/Årsredovisning
• Ledningsgruppsarbete
• Uppdatera månatliga KPI:er
• Generell kostnadskontroll, undersöka och ifrågasätta eventuella kostnader
• Ad-hoc analyser från olika intressenter
• Support till lokala organisationen i ekonomiska frågor
Urval sker löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.