OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till en attraktiv arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.
Arbetsplatsen
I Trelleborgs kommun tänker vi nytt och gör det utifrån dem vi är till för, våra kommuninvånare.
Vi arbetar med ständig kunskapshöjning och fokuserar på att förverkliga kommunens övergripande mål om en långsiktigt hållbar tillväxt.
Trelleborg står inför en större förvandling under de nästkommande åren. Parallellt med offensiva satsningar på stadsutveckling och exploatering, pågår arbete för att stärka och utveckla det kommunövergripande stödet till kommunala förvaltningar och bolag.
Till kommunledningsförvaltningen söker vi nu dig, engagerad kollega och medarbetare. Tillsammans med övriga enheter inom ekonomiavdelning har vi utgångspunkt i att bygga processer och strukturer som fungerar idag och som håller för framtiden.
I aktuell tjänst har du ett riktat förvaltningsstöd gentemot socialförvaltningen med drygt 1000 tillsvidareanställda medarbetare.
Vi är ett mindre team som arbetar med ekonomifrågor i nära samarbete med socialförvaltningens ledningsgrupp. Vårt mål är att ge kvalificerat stöd i ekonomifrågor som bidrar till verksamhetens mål och utveckling. Du välkomnas av ett team med bred kompetens och god sammanhållning. Det finns möjlighet att delvis arbeta på distans och du har möjlighet att påverka hur arbetsdagarna ska se ut. Ser du det som en spännande utmaning att medverka till att göra vår verksamhet ännu bättre är du den vi letar efter.
Vi erbjuder dig en god arbetsmiljö med stimulerande arbetsuppgifter, kompetensutveckling, trygghet och goda förmåner. Läs gärna mer om oss som arbetsgivare: https://www.trelleborg.se/naringsliv-arbete/jobba-hos-oss/
Arbetsuppgifter
Som controller med inriktning förvaltningsstöd har du en viktig uppgift i att stödja förvaltningsledningens framtagande av budget och prognos, månadsbokslut, uppföljning och analys. Vidare ingår utredningsuppdrag, statistik, övergripande redovisningsfrågor samt ett rådgivande ekonomiskt stöd till chefer och administratörer på olika nivåer. Tjänsten inkluderar även uppföljning av investeringar samt uppföljning av statsbidrag.
Du och dina kollegor ansvarar även för att driva utvecklingen av förvaltningens ekonomistyrning framåt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning inom ekonomi från högskola/universitet. Du har dokumenterad yrkeserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete som controller. Det är meriterande om du har tidigare yrkeserfarenhet och kännedom inom kommunal verksamhet och inom hemvården i socialförvaltningsverksamhet.
För tjänsten krävs god digital vana inom Office-paketet och särskilt Excel samt förmåga att kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystemet Raindance och analysverktyget Power BI.
För att lyckas i rollen krävs att du har god samarbetsförmåga, har sinne för analys samt är utvecklingsinriktad och handlingskraftig. Du har dessutom en god kommunikativ förmåga och kan med lätthet se helheter. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på ansvarstagande, flexibilitet samt social kompetens. Parallellt med ordinarie arbete trivs du även med att driva utveckling och förbättra processer. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Arbetstid/varaktighet
Heltid/tillsvidare
Tillträde
Enligt överenskommelse.
Kontakt
För frågor kring tjänstens innehåll, vänligen kontakta Mubera Dubicanac, Tf. Sektionschef, Enhet Controller 0410-73 44 26
För frågor kring rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Filip Bosevski, HR-konsult telefonnummer 0410-73 34 15.
Fackliga kontakter:
Sista ansökningsdag
2023-10-14 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post. Vi tillämpar löpande urval, så dröj inte med din ansökan. Vi planerar för 1:a fysiska intervjuer följande datum: 16-19 oktober 2023.
Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!