OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som vill jobba som konsult hos en av våra kunder i Nyköping! Du kommer att få möjligheten att vidareutvecklas i din roll som Controller i ett glatt och prestigelöst team från november till september 2024. Uppdraget är på heltid och erbjuder 50/50 av arbetstiden på plats och på distans.
Om uppdraget
Controllerenheten
består av åtta medarbetare som ansvarar för ekonomistyrning i form av
budgetuppföljnings- och bokslutsprocessen, kvalitetsarbetet,
internkontrollprocessen, finansförvaltningen samt beslutsstödsystem. Vi jobbar
för att ha effektiva processer, så arbete med ständiga förbättringar är en del
av vardagen.
Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter initialt är att stödja verksamhetschefer inom
Kommunledningskontoret samt innehava ekonomiansvar över kommunens moderbolag,
där det ingår att bedriva arbete inom budget, uppföljning, prognos och bokslut
för hela koncernen. Dessutom ingår övriga utredningar kring bolagsfrågor.
Tjänsten som controller hos oss innebär både arbete med dagliga operativa
ekonomifrågor och framåtriktat utvecklingsarbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från att ha arbetat med ekonomi och som vill fortsätta att utvecklas i rollen mot ekonomistyrning och controlling.
Vi
söker dig som har:
högskoleutbildning med inriktning mot ekonomi
erfarenhet av ekonomiarbete från en politiskt styrd verksamhet
erfarenhet av ekonomi- eller ekonomistyrningsarbete
meriterande med erfarenhet av Hypergene
meriterande med erfarenhet av ekonomiarbete från en politiskt styrd verksamhet
Du är en driven person
som har lätt för att samarbeta. Du är kommunikativ och kan på ett pedagogiskt
sätt presentera resultat och siffror. Du har förmåga att analysera och mod att
ifrågasätta. Du tar egna initiativ, är ansvarstagande och arbetar utifrån ett
problemlösande förhållningssätt.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Om Arena Personal
Arena Personal är ett auktoriserat bemanningsföretag och har funnits som aktör i bemannings- och rekryteringsbranschen i snart 30 år. Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. För oss är det viktigt att våra anställda trivs och mår bra. Som anställd hos erbjuder vi därför bland annat:
- Marknadsmässig lön
- Personlig och stöttande konsultchef
- Kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet
Som bemanningsanställd får du viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!
Du ansöker till tjänsten genom Arena Personals hemsida. Klicka på "Skicka ansökan". Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Rekryteringen pågår löpande - så ansök gärna snarast möjligen!