Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du en entreprenörsanda och ett starkt självledarskap? Är du en driven person som motiveras av att kunna påverka och utveckla, och vill göra skillnad i ett mindre företag med stora visioner? Då är du kanske den vi söker!
Som controller för MyLift AB erbjuds du ett entreprenöriellt och omväxlande arbete med fokus på tillväxt, förändring och vidareutveckling. Vi söker en driven person med bred kompetens inom ekonomi och verksamhetsstyrning med ett starkt intresse för hela verksamheten. Du får en unik möjlighet att arbeta i en komplex och mångsidig roll med korta beslutsvägar, där du har stora möjligheter att påverka och utveckla både verksamheten och dig själv. Här kan du verkligen kliva in, bygga starka relationer och växa tillsammans med företaget och din roll. Du kommer att ha en central position och bidra aktivt till att forma våra processer och strategier. MyLift är i en spännande tillväxt- och utvecklingsfas, och söker nu en controller som delar företagets vision. Företaget ser fram emot att välkomna en person som tar sig an denna nya roll med ett proaktivt och praktiskt arbetssätt.
Om MyLift:
MyLift Sweden AB är en av Skandinaviens mest flexibla och serviceinriktade maskinpartner som har valt att specialisera sig på uthyrning, försäljning och eftermarknadsservice av lift och lyftorienterade maskiner. MyLift grundades 2009 av entreprenörer från både Sverige och Norge genom ett gemensamt samarbete över landgränserna. Verksamheten bedrivs fortsatt idag i Sverige och Norge men med flertalet samarbetspartners över hela Europa.
Om Rebellion Gruppen:
Rebellion-gruppen är en företagsgrupp med god lönsamhet och med ett långsiktigt fokus inom infrastruktur, handel och tillverkning. En aktiv ägare som bygger vidare på den stora kompetensen som redan finns hos företagen och skapar förutsättningar för att utveckla och expandera verksamheterna utifrån respektive företags unika förutsättningar.
MyLift erbjuder en dynamisk arbetsmiljö i form av kontor och maskinpark i Mölnlycke och rollen som controller rapporterar till verkställande direktören. Är du redo att växa med oss? Hos oss får du en arbetsplats där personlig service och långsiktiga relationer står i fokus – med lika stort engagemang för människor som för maskiner.
Välkommen med din ansökan!
I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se så snart som möjligt, dock senast 2024-12-17. Urval och intervjuer sker löpande.
Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på +46(0)72 988 9405, anne.hansson@randstad.se.
Ansvarsområden
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
Analysera och rapportera finansiell data
Ta fram lönsamhets- och kostnadsanalyser som underlag för strategiska beslut
Skapa och följa upp budgetar samt utveckla prognoser som stödjer företagets långsiktiga mål och vision
Arbeta proaktivt med att identifiera och följa upp nyckeltal för ökad kostnadseffektivitet och kvalitetsförbättring
Förvalta, upprätthålla och vidareutveckla företagets kvalitets- och miljöledningssystem
Implementera policyer och processer som främjar ett hållbart och produktivt arbetsklimat
Driva kostnadseffektiva och kvalitetshöjande förbättringsarbeten
Löpande verksamhetsrapportering till VD och ägare
Övrigt förekommande arbetsuppgifter på ett mindre kontor
Kvalifikationer
I rollen bidrar du med ditt genuina intresse för hållbar tillväxt och välkomnas till en entreprenöriell verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och yrkesstolthet.
Vi söker dig som har:
Kandidatexamen inom ekonomi, företagsekonomi eller finansiell analys
Erfarenhet av affärs- och ekonomisk analys, nyckeltal (KPI) och finansiell rapportering
Budgetering och prognosarbete
Erfarenhet av ERP-system med vana att arbeta med ekonomiska system och kalkylmodeller
Mycket goda kunskaper i Excel (pivottabeller, makron, dataanalys)
Tidigare erfarenhet av att analysera processer, processförbättring och leda förändringsarbete
Erfarenhet av kvalitets- miljö- och arbetsmiljöstandarder, samt arbete med kvalitetslednings- och miljöledningssystem
Mycket god svenska i tal och skrif
Grundläggande engelska
B-körkort
Meriterande är:
Utbildning eller kurser inom kvalitet, miljö och arbetsmiljö
Projektledarkompetens, gärna inom processförbättring eller implementering av KMA-initiativ
Tidigare erfarenhet av hybrid arbetsroll i ett mindre företag
För att vara framgångsrik i rollen behöver du kunna agera operativt och tänka långsiktigt. Du är lösningsorienterad och initiativtagande, med en stark förmåga att hantera komplexa problem samtidigt som du behåller en positiv inställning. Du har en god kommunikativ förmåga, självledarskap och samarbetsvilja, samtidigt som du är noggrann, strukturerad och metodisk.
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi välkomnar dig med rejäl portion av prestigelöshet, lojalitet och ödmjukhet.
Om företaget
Mylift Sweden AB
MyLift Sweden AB är en av Skandinaviens mest flexibla och serviceinriktade maskinpartner som har valt att specialisera sig på uthyrning, försäljning och eftermarknadsservice av lift och lyftorienterade maskiner. MyLift grundades 2009 av entreprenörer från både Sverige och Norge genom ett gemensamt samarbete över landgränserna. Verksamheten bedrivs fortsatt idag i Sverige och Norge men med flertalet samarbetspartners över hela Europa.
Vår styrka är att erbjuda er produkter och tjänster för allt inom lift och lyft. Ambitionen med detta är att göra vardagen enklare och mer effektiv för kunden. Till stor del med egna maskiner men också med maskiner som vi kan leverera genom våra unika samarbeten över hela Europa. Vårt fokus ligger i att lösa problemet för dig som kund med säkerheten hela tiden i åtanken.