Controller

Controller

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Doka Sverige AB är en del av den globala Doka-familjen, som finns representerad i över 70 länder världen över. Vi erbjuder försäljning och uthyrning av förstklassig formutrustning för alla typer av byggprojekt med platsgjuten betong – från små till riktigt stora och komplexa projekt. Denna roll är placerad i Uddevalla, men vi är även etablerade i Rosersberg/Stockholm och Helsingborg. Vi kompletterar dessa tre depåer med ett flertal lokala försäljningskontor i bland annat Göteborg, Boden och Sundsvall.

Hos oss hittar du marknadens mest innovativa och moderna formsystem – alltid med fokus på kvalitet och effektivitet. Vårt team på omkring 115 medarbetare hjälper våra kunder och gör varje projekt lite enklare, tryggare och mer framgångsrikt genom anpassade lösningar.

Genom vårt moderbolag Umdasch AG och det nya affärsområdet ”Industrial Solutions”, drar vi igång det nya bolaget AT-PAC Sverige som öppnar i Göteborg i december. AT-PAC kommer att sälja och hyra ut byggställningsmaterial till kunder i hela Sverige. Doka Sverige kommer att stötta AT-PAC Sverige med delar av de centrala supportfunktionerna (ex. Ekonomi, HR & Lön).

Vi ser fram emot att fortsätta leverera smarta och hållbara bygglösningar tillsammans med våra kunder och partners, och är alltid redo att ta oss an nya spännande projekt!


Tjänstebeskrivning
Vill du vara en viktig del av Doka Sveriges fortsatta framgång och samtidigt vara en central del i etablerandet av AT-PAC i Sverige? Vi söker nu en controller till vår ekonomiavdelning i Uddevalla. Du kommer att jobba nära tillsammans med vårt ekonomiteam och ansvara för rapportering och redovisning för både Doka Sverige och AT-PAC Sverige. Din roll blir att säkerställa en effektiv och lönsam verksamhet genom ekonomisk styrning och analys. Du kommer att jobba med budgetering, prognoser, månads- och årsbokslut samt följa upp resultat och nyckeltal.
Eftersom Doka och AT-PAC är en del av den internationella Umdasch-koncernen innebär rollen även ett nära samarbete med vårt moderbolag i Österrike och ett ansvar för att implementera centrala riktlinjer lokalt.
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett skarpt analytiskt sinne, är noggrann och har goda kunskaper i Excel. Erfarenhet av ekonomisystem, gärna SAP, är ett plus. Du är en kommunikativ teamspelare på såväl svenska som engelska och förstår vikten av ekonomisk styrning. Dessutom är du en relationsbyggare när det kommer till att möta människor med olika bakgrunder.
Är du redo för en utmaning i ett internationellt framstående företag med stora utvecklingsmöjligheter? Vi ser fram emot din ansökan!
I denna roll kommer du att ansvara för en bred uppsättning ekonomirelaterade uppgifter. Du kommer att hantera den löpande bokföringen och göra regelbundna avstämningar. En viktig del av arbetet är att förbereda och upprätta månads- och årsbokslut, samt analysera avvikelser och nyckeltal. Du kommer också att delta i budget- och prognosarbete i samarbete med andra avdelningar inom företaget.

Rapportering är en central del av tjänsten, både internt och till våra moderbolag. Du förväntas även bidra till utvecklingen av rapporteringsprocesser och rutiner för att effektivisera arbetet. En spännande aspekt av rollen är din medverkan i uppstarten av AT-PAC Sverige, där du kommer att vara involverad i att utforma processer och rapporteringsrutiner. Dessutom kommer du att samarbeta med ”Head of Support Sverige” för att kontinuerligt förbättra avdelningens rutiner och processer.


Kvalifikationer
För att lyckas i denna roll söker vi en kandidat med 5 års erfarenhet av ekonomiarbete och en kandidatexamen inom ekonomi eller liknande område. Du bör ha mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, samt vara väl förtrogen med Office-paketet, särskilt Excel. Erfarenhet av SAP ses som meriterande.

Vi värdesätter erfarenhet av löpande bokföring, avstämningar, månads- och årsbokslut, samt budgetering och prognosarbete. Kunskap om analys och rapportering av finansiella data är också viktigt. Erfarenhet från tillväxtbolag eller start-ups är en fördel, men inget krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet av processanalys och förbättringsarbete. Då vi är ett mindre kontor kan även andra förekommande arbetsuppgifter ingå i rollen.

Kompetenser
Utöver de tekniska färdigheterna söker vi en person med stark problemlösningsförmåga, som kan uppmärksamma potentiella problem och hitta effektiva lösningar. Du bör ha god sifferförståelse och öga för detaljer. Vi värdesätter en individ som är villig att ta sig an utmaningar med en öppen och positiv inställning.

En praktisk och lösningsorienterad approach är viktig i denna roll. Du bör kunna anpassa din kommunikation beroende på målgrupp och ha lätt för att bygga förtroenden med olika typer av människor. Tidigare erfarenhet av en hybrid arbetsroll i ett mindre företag är en stor fördel, då det visar på din förmåga att hantera varierande uppgifter och ansvarsområden i en dynamisk miljö.


Låter det intressant?

Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult Magnus Andersson tel 0707-858444 Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast . I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.
Välkommen med din ansökan!

Om NearYou



Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NearYou Service AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2024
  • Ansök senast: 15 januari 2025

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024