OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen är ett kommunalförbund mellan Sollefteå, Kramfors och Härnösand kommuner. Ledstjärnan för förbundet i alla sammanhang är att vi skall förtjäna uppdragsgivarnas och allmänhetens förtroende. Förbundet ligger i ett naturskönt område som är utsett till världsarv av FN-organet Unesco.
Vi står inför införandet av en ny organisation som bland annat syftar till att skapa tydlighet, ge utrymme för större delaktighet samt främja individuellt ansvar. Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen strävar efter att vara en modern organisation som inom olika områden och på olika sätt bidrar till att skapa trygghet och säkerhet. Vi är mitt inne i ett positivt förändringsarbete där vi utvecklar både vår verksamhet och arbetsmiljö. Vi behöver nu förstärka vår organisation med ledare som brinner för utveckling och av att få andra människor att växa. Inom organisationen deltar de flesta medarbetare i både det förebyggande och operativa arbetet.
Arbetsuppgifter:
Som controller kommer du att ingå i avdelningen för internt stöd, som även består av en löne-/ekonomiassistent samt en personalsamordnare. Vi är en flexibel och öppen organisation där du kommer att få stora möjligheter att själv kunna påverka dina arbetsuppgifter och din arbetssituation.
Tjänsten innebär att du har det övergripande ansvaret för att planera, leda och vidareutveckla vår ekonomiska process. Allt ifrån den ekonomiska planeringen, budgetprocessen och löpande uppföljning till upprättande av delårsbokslut och årsredovisning. Den löpande redovisningen sker i samarbete med Kramfors kommun. Du skall vidare kunna presentera och förklara det ekonomiska läget, sammanställa statistik samt medverka i den övergripande resurssamordningen. Andra arbetsuppgifter som förekommer är att vara upphandlings- ansvarig, försäkringsfrågor samt medverka vid kommunikation på hemsida/intranät och sociala medier.
Kvalifikationer:
Vi söker dig som har en examen i civilekonomi eller har motsvarande kvalifikationer som vi bedömer som likvärdiga. B-körkort är ett krav och du har goda datakunskaper. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation
För att trivas i rollen som controller ska du vara flexibel och inte vara främmande för varierande arbetsuppgifter. Som person är du öppen, prestigelös, utåtriktad och har lätt för att kommunicera och samarbeta med människor både inom och utom organisationen. Du har även en god analytisk förmåga och förmågan att se och förklara kopplingen mellan ekonomi och verksamhet.
Andra egenskaper som vi värdesätter är att du har ett systematiskt arbetssätt, förmåga att följa upp, är resultatfokuserad och har en helhetssyn på verksamheten. Det är även viktigt att du som person kan skapa strukturer samt är engagerad, noggrann och ansvarstagande. Du måste kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Omfattning:
Tillsvidareanställning, sex månaders provanställning kommer att tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Placering:
Enligt överenskommelse
Löpande urval tillämpas.
Upplysningar: Räddningstjänsten Höga Kusten - Ådalen ska vara en öppen och kompetent organisation. Vårt arbete med jämställdhet och mångfald är inriktat mot att skapa en arbetsplats där alla är välkomna och skiftande erfarenheter och bakgrund tas tillvara
Kontaktpersoner på detta företaget
Produktionschef Anders Sigfridsson
0612-870406
Stf Räddningschef Andreas Hoff
0612-870 421
peronsalsamordnare marie sjölund
0612-870423
andrea hall
0612-870424
Direktionens ordförande Rune Danielsson
0706778360
Personalsamordnare Marie Sjölund
0612-870423
Tf Räddningschef Andreas Hoff
0612-870 421
Samordnare Thomas Berglund
0611-870 311
Tf Räddningschef Andreas Hoff
0612-870421
Räddningschef Andreas Hoff
070-8959505